Przejdź do głównej zawartości

Przegląd zakładki Demografia

Wiedza o tym, kto mówi o Twojej marce, jest równie ważna, jak wiedza o tym, co mówi. Zakładka Demografia w Brand24 to klucz do zrozumienia, kto stoi za wzmiankami o Twojej marce na różnych rynkach.

Brand24 avatar
Napisane przez Brand24
Zaktualizowano w tym tygodniu

Czym jest zakładka Demografia?

Zakładka Demografia w Brand24 analizuje cechy demograficzne osób, które napotykają na wzmianki o Twojej marce i markach konkurencji w internecie. Dzieli ona Twoich odbiorców według wieku, płci, zawodu, wykształcenia, deklarowanego poziomu dochodów oraz zainteresowań. Dzięki temu wiesz, kto faktycznie zwraca uwagę na Twoją markę na poszczególnych rynkach.

Dlaczego ta zakładka jest tak ważna?

Zakładka Demografia jest niezbędna do podejmowania strategicznych decyzji dotyczących celowania na rynki i alokacji zasobów.

Odpowiada na kluczowe pytania biznesowe

  • Czy docieramy do grupy, do której chcemy dotrzeć?

  • Jakie są najistotniejsze grupy odbiorców dla naszej marki?

  • Do kogo dociera nasza konkurencja?

Pomaga podejmować decyzje w oparciu o dane

  • Wskazać rynki o wysokiej wartości, których odbiorcy pasują do Twojego idealnego profilu klienta.

  • Zoptymalizować wydatki marketingowe, kierując zasoby do regionów z optymalną strukturą demograficzną.

  • Zrozumieć, jak zmienia się skład Twoich odbiorców w czasie.

  • Dopasować komunikację i strategię przekazu do faktycznych cech odbiorców.


Główne zastosowania zakładki Demografia

  • Optymalizacja budżetu marketingowego: Przestań marnować budżet na rynki, które nie pasują do Twojego idealnego profilu klienta. Skup działania i budżety tam, gdzie osiągną maksymalny efekt.

  • Analiza konkurencji: Zrozum, do kogo dociera Twoja konkurencja i zidentyfikuj nisze demograficzne na rynku.

  • Rozwój produktu: Upewnij się, że Twoja marka dociera do segmentów, dla których tworzysz produkty, oraz odkryj nieoczekiwane grupy odbiorców.

  • Strategia treści: Dostosuj treść, złożoność przekazu i tematykę do poziomu wykształcenia, zainteresowań i doświadczenia zawodowego Twojej publiczności na każdym rynku.

  • Regionalna strategia marketingowa: Dopasuj swoje podejście do różnych rynków w oparciu o faktyczne cechy odbiorców, a nie ogólne założenia dotyczące wieku, dochodów czy zawodu.

  • Alokacja zasobów: Priorytetyzuj rynki z optymalną mieszanką demograficzną, zainteresowaniami i obecnością w mediach społecznościowych, by osiągnąć cele marki.


Dodatkowe informacje

Aby wyświetlić szczegółowe dane na temat odbiorców przejdź do sekcji Demografia w panelu Brand24.

  • Dostępność: Plany Pro i wyższe.

  • Opcja eksportu do PPTX dla łatwego udostępniania i raportowania.

➜ Opcje filtrowania

Demografia doskonale współpracuje ze standardowymi filtrami Brand24:

  • Zastosuj standardowe filtry, aby zawęzić analizę demograficzną według źródła, sentymentu lub innych kryteriów.

  • Użyj filtru dat, aby analizować różne okresy i śledzić zmiany demograficzne w czasie.

  • Skup się na konkretnych źródłach lub kanałach, aby zrozumieć skład publiczności według typu platformy.

➜ Wiek i płeć

Interaktywne wizualizacje przedstawiają:

  • Wykres rozkładu wieku

  • Podział na płeć

Pomaga to sprawdzić, czy docierasz do swojej docelowej demografii i zidentyfikować potencjalne nowe segmenty odbiorców.

➜ Podział według zawodu

Na poziomym wykresie słupkowym zobaczysz:

  • Status zatrudnienia/sytuację zawodową, np. praca na pełny etat, właściciel firmy, student.

  • Procent zasięgu z wartościami bezwzględnymi dla każdej grupy zawodowej.

Ta informacja jest kluczowa dla marek B2B i pomaga ustalić, czy docierasz do osób decyzyjnych, praktyków czy użytkowników końcowych w targetowanych branżach.

➜ Poziom dochodów

Wykres słupkowy pokazuje, jaki procent Twojego zasięgu pochodzi z różnych poziomów dochodów:

  • Odbiorcy z wysokimi dochodami.

  • Odbiorcy ze średnimi dochodami.

  • Odbiorcy z niskimi dochodami.

Uwaga: Poziomy dochodów są opisowe i oparte na danych deklaratywnych. Ta informacja jest nieoceniona przy strategiach cenowych, decyzjach o pozycjonowaniu rynkowym i zrozumieniu siły nabywczej Twojej publiczności.

➜ Poziom wykształcenia

Poznaj wykształcenie swojej publiczności dzięki poziomemu wykresowi słupkowemu.

Ten wskaźnik pomaga dostosować złożoność i ton Twojego przekazu do poziomu zaawansowania odbiorców.

➜ Zainteresowania

Odkryj, jakie tematy interesują Twoich odbiorców poza samą marką, dzięki poziomemu wykresowi słupkowemu pokazującemu kategorie zainteresowań.

Uwaga: Suma przekracza 100%, ponieważ odbiorcy mogą mieć wiele zainteresowań. Zrozumienie szerszych zainteresowań pomaga zidentyfikować potencjalnych partnerów i tematy treści, które trafią do Twojej publiczności.

➜ Obecność w mediach społecznościowych

Sprawdź, jak duży odsetek Twojego zasięgu jest obecny na 8 najważniejszych platformach społecznościowych, za pomocą procentowych słupków dla np. YouTube, Facebook, TikTok, Instagram, Reddit, X (Twitter), LinkedIn, Pinterest i innych.

Uwaga: Suma przekracza 100%, ponieważ odbiorcy mogą być aktywni na wielu platformach. Te dane pomagają ustalić priorytety strategii social media i zidentyfikować platformy, które oferują najlepsze możliwości dotarcia do Twojej grupy docelowej.


Źródła danych

  • Wszystkie dane demograficzne pochodzą wyłącznie ze źródeł internetowych (nie z mediów społecznościowych).

  • Zakres pokrycia może się różnić w zależności od dostępności danych.

Różnice w zasięgu

Zasięg pokazany w zakładce Demografia może różnić się od całkowitego zasięgu w zakładce Analiza, ponieważ:

  • Dane demograficzne koncentrują się głównie na źródłach internetowych (z wyjątkami jak wyżej).

  • Nie wszystkie domeny dostarczają danych demograficznych.

Analiza dla każdej marki

Dane demograficzne są wyświetlane dla każdej monitorowanej marki osobno. W tej zakładce nie są dostępne porównania między markami.


Dostępność zakładki

Zakładka demografia jest dostępna dla wszystkich klientów, którzy posiadają konto Pro lub wyżej. Jeżeli chcesz przejść na wyższy plan, możesz to zrobić tutaj:

Mamy nadzieję, że ten artykuł był dla Ciebie pomocny! Jeśli masz jakiekolwiek dalsze pytania lub potrzebujesz pomocy możesz napisać do nas na adres help@brand24.com lub użyć okienka czatu w prawym dolnym rogu swojego pulpitu, aby wysłać nam wiadomość.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?