Jeżeli wyniki w Twoim projekcie są zbyt ogólne - to nie powód do płaczu. Przewidzieliśmy taką opcję i przygotowaliśmy pakiet filtrów, które ułatwią Ci pozbycie się wzmianek, które Cię nie interesują.
Jednak nim przejdziemy do omawiania poszczególnych filtrów, zacznijmy od tego jak z nich korzystać.
Słowa, na podstawie których mają być filtrowanie wyniki wpisujemy w miejscu
"Szukaj po wzmiankach".
Najlepiej będzie jak posłużymy się jakimś konkretnym przykładem, w tym celu przygotowany został projekt o następujących słowach kluczowych:
finlandia
finlandii
finlandią
finlandie
finlandię
Wyniki prezentują się następująco:
Niemniej jednak nas interesuje Finlandia jako marka wódki, nie jako państwo. Wtem z ratunkiem pojawia się opcja filtrowania.
Aby sprawnie korzystać z tej opcji, musisz zapoznać się z operatorami filtrów.
Istnieją cztery łączniki:
1. łącznik {or} - zwraca wpisy, w których wystąpił przynajmniej jeden z podanych zwrotów.
W naszym projekcie chcemy znaleźć wpisy, w których mowa jest o jednym z dwóch smaków wódki, mianowicie o smaku żurawinowym lub mango. Tak więc formuła filtru będzie wyglądać następująco:
Podczas wpisywania zwrotów na podstawie których ma przebiegać filtrowanie, nie ma potrzeby wymieniania odmian przez przypadki lub wpisywania całych wyrazów. Wystarczy wpisanie ich głównego trzonu.
Klikamy szukaj i voilà - otrzymujemy wzmianki o Finlandii (w tym przypadku) mango.
2. łącznik {and} - zwraca wpisy, w których występują wszystkie podane w filtrze zwroty. Czyli jeżeli filtr ma formułę AAAAA{and}BBBBB{and}CCCCC to projekt zwróci wyniki w których występują wszystkie 3 podane zwroty tj. AAAAA, BBBBB oraz CCCCC.
W naszym projekcie chcemy znaleźć wpisy, w których jednocześnie padają zwroty wódka i drink. Tak więc formuła filtru będzie wyglądać następująco:
Po zastosowaniu filtra wyniki wyglądają następująco:
3. łącznik {not} - stosowany jest w momencie, kiedy chcemy wykluczyć dane frazy z naszych wyników.
W naszym projekcie chcemy wykluczyć wszystkie wpisy dotyczące państwa Finlandii. Tak więc formuła filtru będzie wyglądała następująco:
Jeżeli wykluczamy słowa w których znajdują się polskie znaki, polecam wykluczyć zarówno dwie formy tzn. tą z poprawną pisownią jak i bez polskich znaków.
4. łącznik {is} - łącznik ten powoduje, że wyszukiwanie zawężone zostaje do ściśle określonego w filtrze słowa.
W naszym projekcie chcemy dotrzeć do wpisów, w których konkretnie zostaję użyta fraza "wódka". Tak więc formuła takiego filtra będzie wyglądać następująco:
Operatory można łączyć - w jednym filtrze możesz przykładowo połączyć {or} z {not}. Jeżeli chcesz znaleźć wpisy dotyczące wódki o smaku mango lub żurawinowym ale nie chcesz widzieć wpisów dotyczących smaku limonki - tworzysz następującą formułę:
Jak zapisać filtry?
Nie ma potrzeby za każdym razem przygotowywać filtrów na nowo - istnieje możliwość ich zapisania. Po wpisaniu gotowej formuły kliknij "szukaj" a następnie "zapisz filtr" - w ten oto sposób dokonałeś zapisu wybranego filtru.
Należy jednak pamiętać, że filtry przypisywane są do użytkowników, nie do konta! Czyli jeżeli z konta korzysta jednocześnie kilku użytkowników, dla każdego muszą zostać zapisane filtry z osobna.
Pozostałe dostępne filtry:
Filtr sentymentu: wzmiankom, które pojawiają się w Twoich projektach nadawany jest "sentyment" tzn. narzędzie określa, czy dana wzmianka jest pozytywna, negatywna czy neutralna.
Filtr ważności: pokazuje jedynie kluczowe wzmianki bazując na popularności źródła, jego wpływie, sile sentymentu czy liczby interakcji (polubień, komentarzy, czy udostępnień).
Filtr spamu: na podstawie naszej autorskiej bazy domen, algorytm określa czy dana wzmianka jest wysokowartościowa (pochodzi z wiarygodnego źródła, nie jest typowym spamem).
Filtr odwiedzeń: funkcja przydatna, gdy chcesz zobaczyć wzmianki, które jeszcze nie zostały przez Ciebie sprawdzone.
W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy cały czas do dyspozycji pod adresem: pomoc@brand24.pl :)