Jeżeli wyniki w Twoim projekcie są zbyt ogólne - to nie powód do płaczu. Przewidzieliśmy taką opcję i przygotowaliśmy pakiet filtrów, które ułatwią Ci pozbycie się wzmianek, które Cię nie interesują. 

Jednak nim przejdziemy do omawiania poszczególnych filtrów, zacznijmy od tego jak z nich korzystać.

Słowa, na podstawie których mają być filtrowanie wyniki wpisujemy w miejscu
"Szukaj w wynikach".

Najlepiej będzie jak posłużymy się jakimś konkretnym przykładem, w tym celu przygotowany został projekt o następujących słowach kluczowych:

  • finlandia
  • finlandii
  • finlandią
  • finlandie
  • finlandię

Wyniki prezentują się następująco:

Niemniej jednak nas interesuje Finlandia jako marka wódki, nie jako państwo. Wtem z ratunkiem pojawia się opcja filtrowania.

Aby sprawnie korzystać z tej opcji, musisz zapoznać się z operatorami filtrów.
Istnieją cztery łączniki:

1. łącznik {or} -  zwraca wpisy, w których wystąpił przynajmniej jeden z podanych zwrotów. 

W naszym projekcie chcemy znaleźć wpisy, w których mowa jest o jednym z dwóch smaków wódki, mianowicie o smaku żurawinowym lub mango. Tak więc formuła filtru będzie wyglądać następująco:

Podczas wpisywania zwrotów na podstawie których ma przebiegać filtrowanie, nie ma potrzeby wymieniania odmian przez przypadki lub wpisywania całych wyrazów. Wystarczy wpisanie ich głównego trzonu.  

Klikamy szukaj i voilà - otrzymujemy wzmianki o Finlandii żurawinowej / mango. 

2. łącznik {and} - zwraca wpisy, w których występują wszystkie podane w filtrze zwroty. Czyli jeżeli filtr ma formułę AAAAA{and}BBBBB{and}CCCCC to projekt zwróci wyniki w których występują wszystkie 3 podane zwroty tj. AAAAA, BBBBB oraz CCCCC. 

W naszym projekcie chcemy znaleźć wpisy, w których jednocześnie padają zwroty wódka i drink. Tak więc formuła filtru będzie wyglądać następująco:

Po zastosowaniu filtra wyniki wyglądają następująco:

3. łącznik {not} - stosowany jest w momencie, kiedy chcemy wykluczyć dane frazy z naszych wyników. 

W naszym projekcie chcemy wykluczyć wszystkie wpisy dotyczące państwa Finlandii. Tak więc formuła filtru będzie wyglądała następująco:

  • Jeżeli wykluczamy słowa w których znajdują się polskie znaki, polecam wykluczyć zarówno dwie formy tzn. tą z poprawną pisownią jak i bez polskich znaków.

4. łącznik {is} - łącznik ten powoduje, że wyszukiwanie zawężone zostaje do ściśle określonego w filtrze słowa. 

W naszym projekcie chcemy dotrzeć do wpisów, w których konkretnie zostaję użyta fraza "wódka". Tak więc formuła takiego filtra będzie wyglądać następująco:

  • Operatory można łączyć - w jednym filtrze możesz przykładowo połączyć {or} z {not}. Jeżeli chcesz znaleźć wpisy dotyczące wódki o smaku mango lub żurawinowym ale nie chcesz widzieć wpisów dotyczących smaku limonki - tworzysz następującą formułę:

Jak zapisać filtry?

Nie ma potrzeby za każdym razem przygotowywać filtrów na nowo - istnieje możliwość ich zapisania. Po wpisaniu gotowej formuły kliknij "szukaj" a następnie "zapisz filtr" - w ten oto sposób dokonałeś zapisu wybranego filtru.
Należy jednak pamiętać, że filtry przypisywane są do użytkowników, nie do konta! Czyli jeżeli z konta korzysta jednocześnie kilku użytkowników, dla każdego muszą zostać zapisane filtry z osobna. 

Pozostałe dostępne filtry:

Filtr sentymentu: wzmiankom, które pojawiają się w Twoich projektach nadawany jest "sentyment" tzn. narzędzie określa, czy dana wzmianka jest pozytywna, negatywna czy neutralna. Opcja ta znajduje zastosowanie dla trzech kategorii: Facebooka, Mikroblogów oraz For. 

Filtr spamu: na podstawie naszej autorskiej bazy domen, algorytm określa czy dana wzmianka jest wysokowartościowa (pochodzi z wiarygodnego źródła, nie jest typowym spamem).

Influence Score: jest autorskim wskaźnikiem Brand24. Jego głównym założeniem jest umożliwienie szybkiej "segregacji" źródeł. Podczas określenia tego wskaźnika brane pod uwagę są takie aspekty jak zasię, aktywność czy popularność danego źródła/autora. Dostępna skala to od 1 do 10 - im wyższa liczba, tym bardziej wartościowe źródło. Więcej informacji na temat influence score znajdziesz pod tym linkiem.

Filtr interakcji: za pomocą tego filtru określisz, jak popularne wzmianki mają pojawić się w Twoim projekcie. Określasz minimalną liczbę udostępnień / like'ów / share'ów dla wzmianek. 

Filtr wizyt: pozwala on na pokazanie wzmianek, które pochodzą ze stron o określonej liczbie wyświetleń. Dostępne są 3 warianty filtrów: więcej niż (liczba), mniej niż (liczba), dokładnie (liczba).

Filtruj po domenie: po zastosowaniu tego filtru, projekt zwróci wzmianki pochodzące z określonych domen.

Filtruj po autorze: pozwala ona na uzyskanie wpisów poszczególnych osób.

W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy cały czas do dyspozycji pod adresem: pomoc@brand24.pl :)  

Czy udało Ci się znaleźć odpowiedź na swoje pytanie?