Przejdź do głównej zawartości
Zasięg

Czym jest: zasięg, zasięg w mediach społecznościowych, zasięg poza mediami społecznościowymi, ESMR. Gdzie jest i jak go obliczamy.

M
Napisane przez Marlena Stremler-Matysiak
Zaktualizowano ponad 2 miesiące temu

Czym jest zasięg?

Zasięg to szacunkowa liczba osób, które widziały posty dotyczące marki. Służy głównie do śledzenia trendów w czasie, a nie do podawania dokładnej liczby odbiorców.

Zasięg przydaje się, gdy szukasz influencerów do współpracy przy kampaniach marketingowych — możesz wybrać odpowiednie osoby i ocenić, jak dobrze działają Twoje kampanie.

Gdzie znaleźć zasięg?

Te dane możesz znaleźć w:

  • Zakładka Wzmianki

  • Zakładka Podsumowanie

  • Zakładka Analiza

  • Analiza tematyczna

  • Zakładka Porównanie

  • raporty PDF

Jak obliczany jest zasięg?


Zasięg w mediach społecznościowych

Zasięg jest obliczany na podstawie kilku kluczowych elementów:

  • Liczby wyświetleń

  • Liczby interakcji

  • Statystyk autora

Liczby te, wraz z kilkoma innymi czynnikami, pomagają oszacować całkowity zasięg wzmianki lub postu.

Zasięg poza mediami społecznościowymi

Zasięg poza mediami społecznościowymi jest obliczany na podstawie średniej miesięcznej liczby odwiedzin danej witryny. Zbieramy dane o domenach z zewnętrznych źródeł.

Zasięg na dany dzień jest obliczany jako całkowity zasięg unikalnych domen. Oznacza to, że bez względu na to, ile razy dana witryna opublikuje artykuły wspominające o tobie w ciągu jednego dnia, policzymy tę domenę jako pojedynczą wzmiankę w ostatecznym obliczeniu zasięgu.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?