Co to jest Presence Score?
Presence Score pomaga zmierzyć obecność (popularność) marki / tematu w Internecie w danym momencie.
Dlaczego potrzebujemy wskaźnika Presence Score?
Wskaźnik ten może być pomocny w mierzeniu i porównywaniu świadomości marki. Może pomóc w ocenie działań marketingowych i PR, zapewniając sposób pomiaru obecności / popularności w Internecie.
Kilka przykładów:
Palantir
Analizując wykres Presence Score dla popularnej, notowanej na giełdzie firmy programistycznej Palantir, można zauważyć wzrost wskaźnika (z 61 do 71) na początku października 2020 r.
Wzrost wskaźnika obecności był związany z wejściem na giełdę firmy. Wyraźnie widoczne jako wzrost zasięgu i liczby wzmianek 30 września 2020 r
Tego typu dane mogą pomóc w obliczeniu, jak na ogólną świadomość marki Palantir wpływa dyskusja związana z giełdą. Presence Score może być również użyty do porównania świadomości marki w internecie z najbliższymi konkurentami.
Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077 to gra akcji typu RPG wydana w grudniu 2020 roku. Jej premiera zdominowała rozmowy online, zwiększając jej wynik do 99/100. Jeden z najczęściej poruszanych tematów w sieci. W tym przykładzie Presence Score może pomóc w ocenie świadomości marki Cyberpunk 2077 i jaki wpływ na nią miały różne komunikaty prasowe w 2020 roku.
Presence Score może być użyty do porównania ekspozycji w mediach z konkurencją.
CES 2021
Mierzenie wzrostu obecności na targach CES 2021 (wydarzenie technologiczne/wystawa w dniach 11-14 stycznia 2021 r.). Przez kilka dni dyskusje związane z CES zdominowały dyskusje technologiczne w całej sieci. Korzystanie z Presence Score może pomóc w porównywaniu ekspozycji w mediach eventu w porównaniu z poprzednimi edycjami, a także konkurencją. Może również w znacznym stopniu przyczynić się do obliczenia świadomości marki CES.
Jak obliczamy wskaźnik Presence Score?
Dwiema najważniejszymi zmiennymi wskaźnika Presence Score są liczba wzmianek i ich całkowity zasięg (na podstawie impresji, które potencjalnie wygenerowały). Im więcej wzmianek i zasięgu - tym bardziej konkretny Presence Score.
Jakie wartości obejmuje Presence Score?
Presence Score funkcjonuje w skali od 0 do 100, gdzie 100 to wynik osiągany przez rozpoznawalne na całym świecie marki. Jego szybkość wzrostu maleje wraz z postępem, co oznacza, że znacznie trudniej jest zwiększyć wskaźnik obecności z 70 do 80, niż z 10 do 20.
Jak często obliczamy Presence Score?
Wynik określany jest dla każdego dnia na podstawie sumy danych z poprzedniego tygodnia. Na wykresie można również wybrać przedział tygodniowy lub miesięczny - dane dobowe są następnie uśrednione.