Co to jest Presence Score?
Presence Score to nasz wskaźnik zaprojektowany do pomiaru i porównywania świadomości marki. Dostarcza informacji o obecności i popularności online oraz pomaga ocenić skuteczność działań marketingowych i PR.
Wynik waha się od 0 do 100, przy czym 100 jest zarezerwowane dla globalnie rozpoznawalnych marek. Wraz ze wzrostem wyniku trudniej jest osiągnąć coraz wyższą punktację. To oznacza, że trudniej jest przejść z wyniku 70 do 80 niż z 10 do 20.
Gdzie znaleźć Presence Score?
Wynik obecności projektu można znaleźć w:
zakładce Porównanie
zakładce Analiza
Jeśli go nie widzisz, Twój projekt może być zbyt mały. Dowiedz się więcej.
Jak obliczany jest wskaźnik Presence Score?
Presence Score jest obliczany głównie na podstawie:
liczby wzmianek
całkowitego zasięgu wzmianek (tj. liczba wyświetleń, które mogą potencjalnie wygenerować)
historii projektu*
* Znaczne skoki lub spadki w poprzednich tygodniach mogą mieć wpływ na bieżący wynik.
Pytania i odpowiedzi:
Nie widzę mojego Presence Score. Dlaczego?
Nie widzę mojego Presence Score. Dlaczego?
Jeśli wynik Presence Score jest niższy niż 5/100, nie będzie on widoczny. Wynik aktywuje się automatycznie, gdy osiągnie liczbę 5. Sprawdzamy i aktualizujemy te wartości codziennie.
Jak często jest obliczany Presence Score dla projektu?
Jak często jest obliczany Presence Score dla projektu?
Wskaźnik jest obliczany codziennie na podstawie łącznych danych z poprzedniego tygodnia. Na wykresie można również wybrać widok tygodniowy lub miesięczny, w którym dane dzienne są uśredniane.
Dlaczego Presence Score nie jest widoczny we wszystkich moich projektach?
Dlaczego Presence Score nie jest widoczny we wszystkich moich projektach?
Jeśli nie widzisz Presence Score w niektórych swoich projektach, oznacza to, że wynik nie osiągnął jeszcze minimalnego progu 5.
Widzę PS w moim projekcie, mimo że wynik jest poniżej 5 Dlaczego?
Widzę PS w moim projekcie, mimo że wynik jest poniżej 5 Dlaczego?
Oznacza to, że wcześniej wynik przekraczał 5, ale później spadł. Po aktywowaniu wskaźnika obecności dla projektu nie wyłączamy go.
Czy mogę poprosić Account Managera o ręczne włączenie PS?
Czy mogę poprosić Account Managera o ręczne włączenie PS?
Tak, w razie potrzeby Account Manager może włączyć dla Ciebie wskaźnik obecności.