Przejdź do głównej zawartości
Presence Score

Co to jest Presence Score i jak jest obliczany? Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

M
Napisane przez Marlena Stremler-Matysiak
Zaktualizowano ponad 2 miesiące temu

Co to jest Presence Score?

Presence Score to nasz wskaźnik zaprojektowany do pomiaru i porównywania świadomości marki. Dostarcza informacji o obecności i popularności online oraz pomaga ocenić skuteczność działań marketingowych i PR.

Wynik waha się od 0 do 100, przy czym 100 jest zarezerwowane dla globalnie rozpoznawalnych marek. Wraz ze wzrostem wyniku trudniej jest osiągnąć coraz wyższą punktację. To oznacza, że trudniej jest przejść z wyniku 70 do 80 niż z 10 do 20.

Gdzie znaleźć Presence Score?

Wynik obecności projektu można znaleźć w:

  • zakładce Porównanie

  • zakładce Analiza

Jeśli go nie widzisz, Twój projekt może być zbyt mały. Dowiedz się więcej.

Jak obliczany jest wskaźnik Presence Score?

Presence Score jest obliczany głównie na podstawie:

  • liczby wzmianek

  • całkowitego zasięgu wzmianek (tj. liczba wyświetleń, które mogą potencjalnie wygenerować)

  • historii projektu*

* Znaczne skoki lub spadki w poprzednich tygodniach mogą mieć wpływ na bieżący wynik.

Pytania i odpowiedzi:

Nie widzę mojego Presence Score. Dlaczego?

Jeśli wynik Presence Score jest niższy niż 5/100, nie będzie on widoczny. Wynik aktywuje się automatycznie, gdy osiągnie liczbę 5. Sprawdzamy i aktualizujemy te wartości codziennie.

Jak często jest obliczany Presence Score dla projektu?

Wskaźnik jest obliczany codziennie na podstawie łącznych danych z poprzedniego tygodnia. Na wykresie można również wybrać widok tygodniowy lub miesięczny, w którym dane dzienne są uśredniane.

Dlaczego Presence Score nie jest widoczny we wszystkich moich projektach?

Jeśli nie widzisz Presence Score w niektórych swoich projektach, oznacza to, że wynik nie osiągnął jeszcze minimalnego progu 5.

Widzę PS w moim projekcie, mimo że wynik jest poniżej 5 Dlaczego?

Oznacza to, że wcześniej wynik przekraczał 5, ale później spadł. Po aktywowaniu wskaźnika obecności dla projektu nie wyłączamy go.

Czy mogę poprosić Account Managera o ręczne włączenie PS?

Tak, w razie potrzeby Account Manager może włączyć dla Ciebie wskaźnik obecności.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?