Jak działa Brand24?

Brand24 świadczy usługi: monitoringu marki, produktu, tematu w sieci Internet. Tworzenia raportów, zestawień, analiz opartych na wynikach monitoringu. Powiadamiania o nowych wynikach monitoringu sieci. Archiwizowania wyników monitoringu.

Brand24 działa więc bardzo podobnie jak wyszukiwarka internetowa, która indeksuje wyniki wyszukiwania i – co do zasady – nie “ukrywa” źródeł, z których wyszukane dane pochodzą.

Wynikiem działania Brand24 jest jedynie wycinek informacji (tzw. snippet) znajdujących się w zasobach źródłowych sieci Internet wraz z linkiem, dzięki któremu można “przeklikać” się do materiału źródłowego.

Jak wygląda mechanizm zbierania danych przez Brand24?

Brand24 polega wyłącznie na legalnych mechanizmach zbierania danych, które jest podstawowym mechanizmem działania wyszukiwarek internetowych. Zbieranie odbywa się za pośrednictwem trzech typów mechanizmów:

  • z wykorzystaniem tzw. “pajączków” (ang. web crawlers)
  • za pośrednictwem oficjalnych API portali społecznościowych
  • w oparciu o wyspecjalizowanych pośredników w zdobywaniu publicznych wzmianek (jak np API innych wyszukiwarek)

Jakie typy źródeł internetowych monitoruje Brand24?

Brand24 monitoruje wyłącznie publiczne wzmianki, do których każdy z użytkowników internetu może dotrzeć samodzielnie, w szczególności Brand24 “nie wchodzi” tam, gdzie trzeba się zalogować, do zamkniętych grup na portalach społecznościowych, nie przełamuje “paywalli” itp. Narzędzie oferuje dostęp do wielu typów wzmianek pochodzących z takich źródeł jak blogi, serwisy informacyjne (newsy), fora dyskusyjne, portale społecznościowe, serwisy wideo, serwisy z recenzjami, serwisy audio.

W jaki sposób Brand24 zbiera treści z serwisów społecznościowych?

Treści z serwisów społecznościowych są zbierane wyłącznie za pośrednictwem oficjalnych API serwisów społecznościowych oraz wyspecjalizowanych pośredników w zdobywaniu publicznych wzmianek.

Czy dane zbierane z Brand24 są legalne?

Tak. Mechanizmy zbierania treści wykorzystywane przez Brand24 są w pełni legalne. Brand24 zbiera wyłącznie dane publiczne pozostawione “otwarte” w Internecie. Dostępne dla każdego z użytkowników Internetu.

Czy crawlowanie Internetu jest legalne?

Tak, crawlowanie Internetu jest legalne, tak jak jest legalne “ręczne” przeglądanie i czytanie Internetu czy oglądanie za pomocą zmysłu wzroku otaczającej nas rzeczywistości. Zasady są praktycznie takie same i stosunkowo proste zarówno w rzeczywistości i w Internecie - jeżeli ktoś jest zainteresowany tym, aby ograniczyć dostęp do treści go dotyczących, to ich publicznie nie wywiesza. Jeżeli crawlowanie nie łączy się z przełamaniem zabezpieczeń, przeciążeniem systemów i zasobów serwisów na których są hostowane crawlowane zasoby czy naruszeniem praw własności intelektualnej, to jest ono jak najbardziej legalne. Takie też jest Brand24. Potwierdza to już dość bogate w tym zakresie orzecznictwo sądowe, takie też jest stanowisko organizacji, które dbają o wolności obywatelskie w elektronicznym świecie, jak chociażby Electronic Frontier Foundation. Na marginesie można zauważyć dodatkowo, że mnogość treści w Internecie doprowadziła do sytuacji, w której wykorzystanie mechanizmów filtrujących te treści jest nieuniknione i mechanizmy te stają się coraz bardziej wysublimowane. Wystarczy w tym zakresie przejrzeć listy zgłoszeń wynalazków w bazach patentowych. Zgłaszający co do zasady nie próbują opatentować rozwiązań, które de facto nie mogłyby być później wykorzystywane, gdyby istniały zasadne wątpliwości prawne dotyczące możliwości wykorzystania “owoców” działania tych rozwiązań.

Czy mechanizmy zbierania danych Brand24 kolekcjonują dane takie jak email, numery telefonów, itd?

Nie. Brand24 nigdy nie zbierało tego typu danych.

Czy Brand24 przechowuje całe treści publicznych wzmianek?

Nie. Brand24 tworzy tzw snippety, czyli wycinki związane z wystąpieniem poszukiwanego słowa kluczowego. Nie przechowujemy treści całych publikacji zachęcając jednocześnie użytkowników do odwiedzin oryginalnego wynik i zapoznania się z pełnym kontekstem publicznej wzmianki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czy udało Ci się znaleźć odpowiedź na swoje pytanie?