Czym jest sprzedaż społecznościowa?
Według Hubspot: social selling to sytuacja, w której sprzedawca wykorzystuje media społecznościowe do bezpośredniej interakcji z potencjalnymi klientami. Sprzedawcy zapewniają wartość, odpowiadając na pytania potencjalnych klientów i oferując przemyślane treści, dopóki potencjalny klient nie będzie gotowy do zakupu.
Jakich słów kluczowych powinieneś używać?
Czy wiesz, że fraza „Czy ktoś może polecić” została użyta ponad 24 tysiące razy w marcu 2021 roku? Jest to jedna z fraz, które powinieneś uwzględnić w swoim projekcie:
Jeśli masz projekt śledzący popularne frazy od osób poszukujących rekomendacji online, możesz wykorzystać go na kilka sposobów.
Pierwszym krokiem jest umieszczenie kluczowych słów związanych z usługą w sekcji wymagań – dodaj szczegóły za pomocą przecinków. Na przykład, jeśli jesteś fotografem z San Diego i szukasz nowych klientów w swoim mieście, twój projekt mógłby wyglądać tak:
Takich leadów możesz się spodziewać na swoim pulpicie nawigacyjnym:
Innym sposobem na znalezienie nowych leadów jest użycie operatorów logicznych w zakładce wyszukiwania. Załóżmy, że jesteś właścicielem sieci restauracji, która działa w różnych miastach i chcesz polecać ją innym, którzy szukają tam miejsc do jedzenia. Możesz wpisać taką formułę:
Restaurant{AND}London{OR}Birmingham{OR}Manchester
W ten sposób zawęzisz wyniki do wzmianek, które zawierają: can anyone recommend + restaurant + jedno z tych miast: Londyn, Birmingham lub Manchester. Możesz spodziewać się takich leadów w swoim dashboardzie:
Najlepsze praktyki sprzedaży społecznościowej
najlepszymi platformami do znajdowania nowych leadów i angażowania są Twitter, Reddit i Quora.
gdy znajdziesz potencjalnych klientów, zwróć się do nich bezpośrednio w sekcji komentarzy, a nie za pośrednictwem prywatnej wiadomości — w ten sposób zwiększysz swoją obecność w Internecie, a inni będą mieli szansę zauważyć Twój produkt lub firmę.