Analiza Geo to nowa funkcja Brand24, która pozwala użytkownikom uzyskać wgląd w rozkład geograficzny wzmianek. W tym artykule dowiesz się, jak działa i jakie jest jej znaczenie dla zrozumienia Twojej obecności w Internecie.
Co pokazuje mapa?
Analiza Geo przedstawia wizualną reprezentację geograficznego rozkładu wzmianek dla wybranego projektu. Użytkownicy mogą wybierać spośród następujących opcji za pomocą przycisków pod mapą:
Wzmianki - wyświetla rozkład liczby wzmianek.
Zasięg - przedstawia rozkład zasięgu.
Interakcje - pokazuje rozkład interakcji.
Jak obliczane jest pokrycie?
Jak widać na powyższym zdjęciu, wyniki zostały zebrane dla 47% wzmianek. Oznacza to, że Brand24 z powodzeniem geolokalizował 47% wszystkich wzmianek dla danego projektu. Te liczby mogą się różnić w zależności od projektu - dla jednego może to być 80%, dla innego 6%.
A co z zasięgiem i interakcjami? No cóż, wyjaśnijmy to na przykładzie: jeśli Twój całkowity zasięg wynosi 10 tys., a pokrycie zasięgiem wynosi 70%, to znaczy, że wiemy, skąd pochodzi 7000 osób, do których dotarły wzmianki z projektu.
To samo dotyczy interakcji. Liczba bazowa to liczba zebranych przez nas interakcji. I znowu zasięg i interakcje można zebrać w 70%, ale może to być również 40% lub 88%.
Dlaczego te wartości procentowe się różnią? Cóż, istnieje kilka różnych czynników, które mogą wpływać na ten wynik. Oto, co musisz wiedzieć:
Różne platformy mediów społecznościowych zapewniają różne poziomy zasięgu geograficznego. Niektóre sieci mają lepszy zasięg niż inne, w zależności od dostępnych danych geolokalizacyjnych dla danego projektu.
Nasze algorytmy szacują także, gdzie i jaki zasięg został wygenerowany z danej wzmianki i wizualnie przedstawiają to na mapie.
Dostęp do informacji
Geoanaliza jest funkcją dostępną dla naszych klientów Pro i Enterprise :)