Monitoring Internetu - co on tak naprawdę znaczy? Jak dokładnie możemy go wykorzystać? Jakie pozytywy ze sobą on niesie? Wbrew pozorom jest ich naprawdę sporo. W tym artykule postaram się przybliżyć Ci kilka z nich 🙂 

1. Monitoring marki własnej.
Pierwszym i jednym z najważniejszych zastosowań monitoringu jest monitoring marki własnej. Docelowo zapewni on nam pogląd na to, co i kto o nas w danym momencie "mówi" w sieci. Jak przygotować taki projekt? Posłużymy się przykładem marki Brand24. 

Po zalogowaniu się do panelu, tworzymy nowy projekt. Jako słowa kluczowe określamy:

  • nazwę naszej marki
  • adres strony głównej 
  • hashtagi dotyczące naszej firmy 

W ten oto sposób dostajemy podgląd do miejsc, w których jest mowa o naszej marce:

2. Monitoring kategorii produktowej

Monitoring Internetu możesz również wykorzystać do uzyskania ogólnego poglądu odnośnie Twojej kategorii produktowej. Idąc przykładem Brand24, przygotujemy projekt ukierunkowany na wyłapywanie wzmianek dotyczących  monitoringu sieci. Ponownie zaczynamy od przygotowania projektu (w słowach kluczowych określamy główne frazy dotyczące interesującej nas kategorii produktowej). 

Wyniki prezentują się następująco:

Jak widać, poprzez określenie na pozór prostych słów kluczowych dotarliśmy do różnorodnych źródeł, które prowadzą nas do miejsc, gdzie rozmawia się o monitoringu Internetu.

Bardzo często mogą to być miejsca, gdzie udzielają się ludzie poszukujący pomocy w danej kategorii produktowej. W ten oto płynny sposób przechodzimy do kolejnego punktu zastosowania monitoringu ... 

3. Generowanie leadów sprzedażowych

Wiem, że może wydać Ci się to dziwne, ale monitoring Internetu jest świetnym narzędziem do pozyskiwania nowych klientów. Nim przejdziemy do konkretów to zastanów się ... jak masz jakiś problem lub czegoś poszukujesz, chcesz coś kupić to w 90% przypadków, pierwsze swoje kroki kierujesz do Internetu i tam próbujesz zaczerpnąć przynajmniej podstawowej wiedzy w danym temacie. Zadajesz pytania poprzez wykorzystanie mediów społecznościowych lub na forach tematycznych, blogach itd. i tutaj z pomocą przybywa nam właśnie monitoring Internetu! 

Za przykład weźmiemy sobie developera poszukującego zleceń na stworzenie nowej strony www. Zaczynamy od przygotowania projektu i od ustalenia słów kluczowych:

Dodatkowo w projekcie zastosowana została możliwość filtrowania. Filtry ukierunkowane są na wyłapywanie wzmianek w których ktoś pisze wprost: "szukam kogoś do zrobienia strony internetowej", "zlecę wykonanie strony..." itd. Formuła filtrów jest następująca:

firme polecacie{or}firmę polecacie{or}polećcie firmę{or}poszukuję firm{or}szukam firm{or}szukam dobrej firmy{or}szukam osoby{or}polećcie kogoś{or}kogo polecacie{or}mam zleceni{or}mamy zleceni{or}kto wykona{or}zlecę

                                                Więcej o filtrach znajdziesz

Wyniki prezentują się następująco:

Jak więc widzimy, jesteśmy w stanie wejść bezpośrednio w interakcję z danym użytkownikiem.

4. Raportowanie danych

Monitoring Internetu jest świetnym źródłem do tworzenia raportów, zarówno tych ogólnych, jak i tych szczegółowych. Poprzez zakładkę analiza masz pełen przekrój tego:

  • ile łącznie wyników z Twoimi słowami kluczowymi zostało znalezionych
  • ile z nich pochodzi z kanałów social media
  • ile z nich pochodzi spoza kanałów SM
  • ile wyników zostało dodanych przez kobiety (procentowo)
  • ile przez mężczyzn (procentowo)
  • jaki był ich łączny zasięg SM
  • ile interakcji zebrały (likeów, komentarzy, udostępnień)
  • ile pozytywnych oraz negatywnych się pojawiło. 

Dodatkowo możesz korzystać z infografik prezentujących ogólne dane dotyczące Twoich projektów: 

Istnieje również możliwość generowania podsumowujących raportów PDF oraz plików .xls prezentujących dane z Twoich projektów.

Przedstawione powyżej wykorzystania danych to tylko ułamek z tego, co tak naprawdę za ich pomocą można osiągnąć. 

W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy cały czas do dyspozycji pod adresem: pomoc@brand24.pl

Czy udało Ci się znaleźć odpowiedź na swoje pytanie?