Jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś, poniżej znajduje się krótkie wideo pokazujące jak podłączyć dane do Brand24:

Wolisz wersję tekstową? Jest dostępna tutaj: https://pomoc.brand24.pl/pl/articles/3821871-jak-polaczyc-brand24-z-facebookiem-i-instagramem-poradnik

Jakie dane z Facebooka oferuje Brand24?

Brand24 umożliwia dostęp do publicznych wzmianek z platformy Facebook. W tym celu wymagana jest autoryzacja z użyciem strony na Facebooku. Po autoryzacji, Brand24 zacznie pokazywać publiczne wzmianki, takie jak:

  • publiczne posty, w których oznaczono stronę FB
  • publiczne posty z wskazanych, dodatkowych publicznych stron FB
  • publiczne posty (statusy, udostępnione linki) opublikowane przez strony FB
  • publiczne posty opublikowane na stronie FB przez użytkowników indywidualnych
  • publiczne recenzje na stronie FB
  • komentarze do publicznych postów opublikowanych przez stronę FB (dostępne od maja 2020)

Jakie dane z Instagrama oferuje Brand24?

Brand24 umożliwia dostęp do publicznych zdjęć oraz wideo, zawierających wybrany hashtag lub oznaczenie wybranego profilu. W celu uzyskania dostępu do danych z Instagrama, wymagana jest autoryzacja z użyciem profilu Instagram (profil twórcy bądź biznesowy). Po autoryzacji, Brand24 będzie mógł pokazywać:

  • publiczne zdjęcia i wideo zawierające wybrany hashtag
  • publiczne zdjęcia i wideo, w których oznaczono autoryzowany profil IG (dostępne od kwietnia 2020)
  • publiczne zdjęcia i wideo opublikowane przez autoryzowany profil IG (dostępne od kwietnia 2020)

W jaki sposób Brand24 pobiera wzmianki z Facebooka i Instagrama?

Brand24 pobiera wzmianki z serwisów Facebook i Instagram wyłącznie za pośrednictwem oficjalnego API i w oparciu o najnowsze wytyczne związane z prezentacją danych z tych platform. Brand24 posiada zweryfikowany dostęp do API platform Facebook i Instagram.

Czy dla danych z Facebooka i Instagrama będą widoczne statystyki interakcji, takie jak liczba komentarzy, udostępnień czy polubień?

Tak. Brand24 prezentuje ilości polubień, udostępnień oraz komentarzy dla zebranych postów z wymienionych wyżej platform. Dane o ilości polubień, udostępnień i komentarzy są pobierane jednokrotnie w chwili pobrania wzmianki. 

Brand24 nie wychwycił publicznej wzmianki z Facebooka lub Instagrama. Dlaczego?

Ta wzmianka nie jest udostępniana przy pomocy API Facebooka/Instagrama. Powodów może być kilka:

  • wzmianka pochodzi z profilu personalnego (a nie strony FB)
  • wzmianka pochodzi z grupy FB
  • wzmianka miała wcześniej inne ustawienia prywatności (np była widoczna tylko do wąskiego grona)
  • wzmianka miała wcześniej inne ustawienia lokalizacji (np była widoczna tylko dla wybranych krajów)

Ogromna większość wzmianek zgłaszanych jako niewychwycone to wzmianki z profili personalnych. Warto podkreślić, że w kontekście zmian z ostatnich lat, Facebook wyłączył możliwość monitorowania wzmianek z profili personalnych (takich, które nie są stronami FB).

W jaki sposób mogę wykorzystać te dane do Influencer Marketingu?

Monitoring publicznych wzmianek w połączeniu ze statystykami postów, pozwala dotrzeć do najbardziej angażujących profili publicznych, publikujących wpisy zawierające wybrany hashtag. 

Dlaczego nie widzę w Brand24 avatarów z Facebooka, czy Instagrama?

Niestety możliwość wyświetlania avatarów została wyłączona w wyniku zmian w regulaminie API Facebooka wprowadzonych w lutym 2020. Te dane są chronione przez politykę ochrony danych osobowych platformy Facebook.

Czy możliwy jest monitoring grup Facebooka?

Niestety nie. Nieliczne narzędzia, które miały niegdyś taką możliwość utraciły tę funkcję w wyniku zmian w regulaminie API Facebooka wprowadzonych w Marcu 2018. 

Dlaczego nie widzę publicznych wzmianek z personalnych profili na FB?

Te dane są chronione przez politykę ochrony danych osobowych Facebooka. Dostęp do tych danych za pośrednictwem API jest niemożliwy, a prezentowanie ich w narzędziu jest niezgodne z Regulaminem Facebooka.

Czy możliwy jest monitoring Instagram Stories lub Facebook Stories?

Niestety nie. API platformy Facebook aktualnie nie oferuje dostępu do tego typu treści. 

Notka: Brand24 nigdy nie prowadził monitoringu Facebook Stories lub Instagram Stories. 

Czy mogę użyć zwykłego konta na Instagram do integracji, czy będzie działać?

Niestety nie. API platformy Facebook aktualnie pozwala wyłącznie na integrację za pośrednictwem kont biznesowych Instagrama.

Połączyłem moje konto Instagram ze stroną FB, ale nadal nie widać go podczas integracji. Co robić?

W niektórych przypadkach, mimo że konto Instagram jest połączone z FB, wymaga potwierdzenia wewnątrz sekcji "Edycja profilu" na Instagramie. Wejdź na swój profil Instagrama. Wybierz opcję "Edycja profilu", a następnie w polu Strona kliknij na "potwierdź" obok strony FB, z którą połączono konto.

Dlaczego w niektórych narzędziach konkurencyjnych widzę więcej danych z Facebooka lub Instagrama?

Dane oferowane przez Brand24 to rynkowy standard i pełnia możliwości tego, co można uzyskać w zgodzie z Regulaminem Facebooka i najnowszymi wytycznymi API.

Czy Brand24 zdobywa legalnie dane z Facebooka i Instagrama?

Tak. Wszystkie dane prezentowane wewnątrz aplikacji Brand24 są zdobywane w sposób legalny, zgodny z wszystkimi obowiązującymi regulacjami. W szczególności, zgodnie z regulaminem Facebooka oraz najnowszymi wytycznymi związanymi z API tej platformy. Brand24 przeszedł 6-miesięczny audyt zgodności z polityką Facebooka.

Czy dane z Facebooka i Instagrama są zgodne RODO?

Tak. Wszystkie dane (w tym dane z FB oraz Instagrama) prezentowane w aplikacji Brand24, spełniają warunki określone w regulacji RODO. 

Czy mogę wykorzystać te dane w raportach PDF?

Tak. Dane będą dostępne w ramach funkcji raporów PDF.

Czy mogę eksportować dane z Facebooka i Instagrama jako plik Excel (CSV)?

Niestety nie. Ze względu na regulacje Facebook API, ta opcja nie jest aktualnie dostępna.

Czy są jakieś dodatkowe limity na ilość wyszukiwanych na Instagramie hashtagów?

Tak. Instagram API pozwala na obserwowanie do 30 hashtagów dla pojedynczej integracji. Możesz naturalnie uruchomić jednocześnie kilka integracji, aby zwiększyć ten limit.

Dlaczego nie pobierają się dane z instagrama?

Powodów może być kilka:

  • Konto użytkownika nie spełnia wymagań integracji (patrz: jakie są wymogi dot. kont do integracji)
  • Użytkownik podczas integracji nie dał dostępu do facebook fanpage i powiązanego z nim profilu Insta
  • Z konta użytkownika zostało wykonane zbyt wiele zapytań i nie możemy pobierać w jego imieniu więcej danych do momentu odnowienia limitu
  • Użytkownik od momentu integracji utracił dostęp do Fb/Instagrama
  • W ustawieniach projektu został wyłączony monitoring Instagrama

Dlaczego nie pobierają się dane z Facebooka?

Powodów może być kilka:

  • Konto użytkownika nie spełnia wymagań integracji (patrz: jakie są wymogi dot. kont do integracji)
  • Użytkownik podczas integracji nie dał dostępu do facebook fanpage
  • W ustawieniach projektu nie został dodany żaden Fanpage Facebookowy do monitorowania, lub wcześniej dodany został usunięty

Pamiętaj! W każdej chwili możesz napisać do nas na czacie, bądź mailowo (pomoc@brand24.pl) - zawsze, z przyjemnością i uśmiechem odpowiemy :) 

Czy udało Ci się znaleźć odpowiedź na swoje pytanie?