Przejdź do głównej zawartości
Raporty PDF

Jak je przygotować i co zawierają.

Waleria Pągowska avatar
Napisane przez Waleria Pągowska
Zaktualizowano ponad miesiąc temu

Raporty PDF są bardzo przydatne, gdy chcesz przedstawić dane w sposób przyjemny dla oka. Możesz go użyć do przedstawienia danych podczas prezentacji w firmie.

Jeśli jesteś agencją, możesz regularnie dostarczać takie raporty swoim klientom. To świetny sposób na szybkie zapoznanie ich z danymi z monitoringu sieci. Dodatkowo wszystkie raporty PDF są dostosowane do indywidualnych potrzeb i mogą być personalizowane za pomocą logo i kolorów.

Jak utworzyć raport PDF?

1. Wybierz zakres dat i przedział czasowy. Możesz wybrać dowolny ustalony zakres lub stworzyć własny, w zależności od swoich indywidualnych potrzeb.

2. Wybierz, jakie dane chcesz uwzględnić w raporcie, zaznaczając pola metryk i statystyk, które Cię interesują:

Ważna uwaga:

Opcje od 3 do 7 będą widoczne po kliknięciu przycisku „Dodatkowe opcje”.

3. Zdecyduj, w jakim języku chcesz wyeksportować raport:

4. Wybierz, czy raport powinien zawierać dane z określonego filtra lub tagu, który wcześniej zdefiniowałeś:

5. Upewnij się, że ręcznie wybierasz cytaty, które chcesz uwzględnić w raporcie.

Oto jak to zrobić:

Kiedy znajdujesz się w panelu nawigacyjnym zakładki Wzmianki, możesz wybrać do 100 wzmianek, które zostaną wyświetlone w raporcie PDF. Aby wybrać jeden, wystarczy kliknąć przycisk „Dodaj do raport PDF” poniżej wzmianki:

6. Prześlij logo swojej firmy lub firmy klienta, aby odpowiednio oznakować raport.

7. Dodaj opis raportu - może to być coś, co zauważyłeś czy też dodatkowy krok dla klienta lub szefa. :)

8. Wybierz kolor akcentu, aby dopasować go do swojego brandingu firmy:

9. Kliknij przycisk „Generuj raport”.

W zależności od ilości danych, które zostaną uwzględnione w raporcie, generowanie raportu może zająć trochę czasu, ale postaramy się, aby został on wykonany tak szybko, jak to możliwe.


Przewodnik po raporcie PDF

Zakres dat jest wyświetlany na pierwszej stronie.

Każdy wykres przedstawia główne dane i poprzedni okres, obliczony jako taka sama liczba dni kończących się dzień przed wybranym zakresem. Przykład: 04.11.2024 - 04.12.2024 (30 dni) w porównaniu do 04.10.2024-04.11.2024 (30 dni).

Dane z poprzedniego okresu są wyświetlane poniżej głównej wartości. Na przykład, jeśli liczba wzmianek wyniosła 3243 w tym okresie i 3291 w poprzednim, raport pokazuje spadek o 1% (48 mniej wzmianek).

Trend z poprzedniego okresu może również pojawić się jako przerywana linia na wykresie.

Wzmianki w każdej kategorii zawierają podsumowanie liczbowe wraz z uproszczonymi wykresami pokazującymi wzrosty i spadki w tym okresie.

Podsumowanie liczby pozytywnych i negatywnych wzmianek pokazuje także ich procentowy udział w całości.

„Kontekst dyskusji” podsumowuje popularne słowa pojawiające się we wzmiankach, z wyłączeniem słów kluczowych.

Klikając na popularne lub najnowsze wzmianki, zostaniesz przekierowany do ich źródła.

Sekcja „Top profile publiczne” pokazuje, kto o Tobie wspomniał, jakiej platformy użył (np. YouTube), ile razy i ile osób obserwuje.

Sekcja „Najbardziej wpływowe witryny” pokazuje witryny, które wygenerowały najwięcej odwiedzin ze wzmianek o słowach kluczowych, wraz z ich Influence Score.

„Najpopularniejsze hashtagi” - tu znajdziesz hashtagi ze wzmianek o projekcie i ich częstotliwość.

Jeśli dla danej sekcji nie ma wystarczającej ilości danych, w raporcie zostanie wyświetlone powiadomienie.


Ale chwila…


Jeśli to za mało i chcesz jeszcze lepiej zrozumieć monitorowany temat, sprawdź nasz artykuł o tworzeniu spersonalizowanych raportów!

Mamy nadzieję, że ten artykuł okazał się przydatny. Jeśli masz dodatkowe pytania lub potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nami.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?