Przejdź do głównej zawartości
Poznaj wartość, jaka płynie z danych z Brand24.

Krótki przewodnik po poszczególnych wskaźnikach dostępnych w narzędziu i ich zastosowaniach.

Monika Pióro avatar
Napisane przez Monika Pióro
Zaktualizowano ponad rok temu

Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci być przytłoczonym przez ogromną ilość danych albo natknąć się na niezliczoną liczbę wzmianek? W takiej sytuacji trudno zrozumieć szersze znaczenie analizowanych wyników.

Oto krótka instrukcja, jak analizować nasze metryki i wyciągać cenne wnioski dotyczące Twojego projektu.

Zasięg

Chcesz wiedzieć, ile osób zobaczyło wzmianki o Twojej marce online? Tak właśnie działa wkaźnik zasięgu.

  • Dzięki niemumożesz zobaczyć, które treści lub tematy generują największy zasięg. Działa to nie tylko dla Twojej marki, ale także możesz monitorować zachowanie konkurentów.

  • Identyfikuj wydarzenia, które prowadzą do wzrostu lub spadku i świadomie podejmuj decyzje dotyczące swojej strategii marketingowej. Wiedząc, co generuje największy zasięg i zaangażowanie, możesz efektywniej lokować swoje zasoby w działaniach marketingowych.

Wzmianki

Monitoruj swoje wzmianki! Ludzie często toczą dyskusje w sieci, dlatego wartowiedzieć, o czym, gdzie, kiedy i jak rozmawiają!

  • Dzięki tej wiedzy możesz zidentyfikować okresy większego lub mniejszego zaangażowania publiczności, analizować rodzaj zamieszczanych treści i wykorzystywać tę wiedzę do dalszych działań.

  • Możesz porównać "siłę" mediów społecznościowych i tych nie-społecznościowych oraz ich wolumeny. Wnioski z tych obserwacji mogą skłonić Cię do zmiany strategii marketingowej lub większego skupienia się na konkretnych źródłach.

  • Co więcej, możesz porównać te dane również z projektami konkurencji. Może okazać się, że przeoczasz coś, o czym oni już dawno wiedzą.

Presence Score

Ten wskaźnik łączy różne metryki w jedną całość i podsumowuje obecność Twojej marki online. Znajdziesz go w zakładce "Analiza".

  • Porównanie tej metryki z wynikami konkurencji dostarczy cennych wskazówek dotyczących wyników marek. Na przykład, jeśli marka Twojego konkurenta ma wyższy Presence Score niż Twoja, warto przyjrzeć się ich ostatnim kampaniom lub publiczności i wyciągnąć wnioski. Może wprowadzili ostatnio jakieś nowe rozwiązanie w swoim produkcie lub zaczęli docierać do innych grup odbiorców?

  • Zrozumienie, dlaczego ta metryka rośnie lub spada, może pomóc Ci w planowaniu kolejnych kroków - co działa najlepiej, a co nie. Ważne jest znalezienie odpowiedzi na pytanie, dlaczego popularność marki zmieniła się w określonym okresie i co to spowodowało. Te wnioski pomogą Twojej marce pozostać konkurencyjną na rynku, zwiększyć liczbę klientów i ostatecznie rozwinąć biznes.

Analiza sentymentu

Nasz dział R&D opracował algorytm do analizowania sentymentu wypowiedzi. Ta metryka, zwana “analizą sentymentu” pozwalają zobaczyć, czy w określonym okresie ludzie rozmawiają o marce pozytywnie, czy negatywnie.

  • Dzięki tej informacji możesz podjąć działania, które zmniejszą udział negatywnych wzmianek, znacznie poprawiając reputację marki.

  • Zagłębiając się w temat, możesz zauważyć różnicę między tym, które tematy były postrzegane pozytywnie, a które negatywnie. To pozwoli Cidostosować przekaz i strategię treści marki, aby lepiej dopasować się do preferencji obiorców.

  • Co jeszcze możesz zrobić? Porównać swoje wyniki z konkurentami, zobaczyć co u nich pozytywnie/negatywnie performuje i wdrożyć te działania w swojej firmie..

AVE (Ekwiwalent reklamowy)

AVE to popularna metryka, która pomaga śledzić i oceniać wartość, jaką możesz uzyskać z działań marketingowych i PR-owych. Analiza spadków lub wzrostów tego wskaźnika pomoże wyciągnąć wnioski, co spowodowało zmiany w danym okresie.

  • Metrykę AVE można porównywać z konkurencją - sprawdź, jaki ekwiwalent reklamowy wykształcił się u innych marek i wyciągaj wnioski dla siebie.

  • Im wyższa wartość AVE, tym lepiej, dlatego wiedząc, co powoduje wzrost tych czynników i uwzględniając je w codziennych działaniach, możesz zminimalizować koszty iwysiłek zespołu.

  • Możesz wykorzystać ten wskaźnik także wewnętrznie, poprzez analizowanie wpływu kampanii marketingowych z udziałem influencerów w porównaniu z reklamami płatnymi, czy organicznymi. To pomoże Twojej firmie w określeniu najskuteczniejszego sposobu alokacji zasobów i osiągnięcia pożądanego zasięgu i zaangażowania.


Teraz, gdy już lepiej rozumiesz wartości, jakie możesz uzyskać dzięki konkretnym wskaźnikom używanym w Brand24, możesz wdrożyć je w życie i świadomie podejmować decyzje dotyczącę swojej marki.

Jeśli masz jeszcze jakieś inne pytania, śmiało skontaktuj się z naszym zespołem Customer Success. Chętnie pomożemy Ci uzyskać więcej wniosków i insightów z Twojego projektu :)

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?