Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci być przytłoczonym przez ogromną ilość danych albo natknąć się na niezliczoną liczbę wzmianek? W takiej sytuacji trudno zrozumieć szersze znaczenie analizowanych wyników.
Oto krótka instrukcja, jak analizować nasze metryki i wyciągać cenne wnioski dotyczące Twojego projektu.
Zasięg
Chcesz wiedzieć, ile osób zobaczyło wzmianki o Twojej marce online? Tak właśnie działa wkaźnik zasięgu.
Dzięki niemumożesz zobaczyć, które treści lub tematy generują największy zasięg. Działa to nie tylko dla Twojej marki, ale także możesz monitorować zachowanie konkurentów.
Identyfikuj wydarzenia, które prowadzą do wzrostu lub spadku i świadomie podejmuj decyzje dotyczące swojej strategii marketingowej. Wiedząc, co generuje największy zasięg i zaangażowanie, możesz efektywniej lokować swoje zasoby w działaniach marketingowych.
Wzmianki
Monitoruj swoje wzmianki! Ludzie często toczą dyskusje w sieci, dlatego wartowiedzieć, o czym, gdzie, kiedy i jak rozmawiają!
Dzięki tej wiedzy możesz zidentyfikować okresy większego lub mniejszego zaangażowania publiczności, analizować rodzaj zamieszczanych treści i wykorzystywać tę wiedzę do dalszych działań.
Możesz porównać "siłę" mediów społecznościowych i tych nie-społecznościowych oraz ich wolumeny. Wnioski z tych obserwacji mogą skłonić Cię do zmiany strategii marketingowej lub większego skupienia się na konkretnych źródłach.
Co więcej, możesz porównać te dane również z projektami konkurencji. Może okazać się, że przeoczasz coś, o czym oni już dawno wiedzą.
Presence Score
Ten wskaźnik łączy różne metryki w jedną całość i podsumowuje obecność Twojej marki online. Znajdziesz go w zakładce "Analiza".
Porównanie tej metryki z wynikami konkurencji dostarczy cennych wskazówek dotyczących wyników marek. Na przykład, jeśli marka Twojego konkurenta ma wyższy Presence Score niż Twoja, warto przyjrzeć się ich ostatnim kampaniom lub publiczności i wyciągnąć wnioski. Może wprowadzili ostatnio jakieś nowe rozwiązanie w swoim produkcie lub zaczęli docierać do innych grup odbiorców?
Zrozumienie, dlaczego ta metryka rośnie lub spada, może pomóc Ci w planowaniu kolejnych kroków - co działa najlepiej, a co nie. Ważne jest znalezienie odpowiedzi na pytanie, dlaczego popularność marki zmieniła się w określonym okresie i co to spowodowało. Te wnioski pomogą Twojej marce pozostać konkurencyjną na rynku, zwiększyć liczbę klientów i ostatecznie rozwinąć biznes.
Analiza sentymentu
Nasz dział R&D opracował algorytm do analizowania sentymentu wypowiedzi. Ta metryka, zwana “analizą sentymentu” pozwalają zobaczyć, czy w określonym okresie ludzie rozmawiają o marce pozytywnie, czy negatywnie.
Dzięki tej informacji możesz podjąć działania, które zmniejszą udział negatywnych wzmianek, znacznie poprawiając reputację marki.
Zagłębiając się w temat, możesz zauważyć różnicę między tym, które tematy były postrzegane pozytywnie, a które negatywnie. To pozwoli Cidostosować przekaz i strategię treści marki, aby lepiej dopasować się do preferencji obiorców.
Co jeszcze możesz zrobić? Porównać swoje wyniki z konkurentami, zobaczyć co u nich pozytywnie/negatywnie performuje i wdrożyć te działania w swojej firmie..
AVE (Ekwiwalent reklamowy)
AVE to popularna metryka, która pomaga śledzić i oceniać wartość, jaką możesz uzyskać z działań marketingowych i PR-owych. Analiza spadków lub wzrostów tego wskaźnika pomoże wyciągnąć wnioski, co spowodowało zmiany w danym okresie.
Metrykę AVE można porównywać z konkurencją - sprawdź, jaki ekwiwalent reklamowy wykształcił się u innych marek i wyciągaj wnioski dla siebie.
Im wyższa wartość AVE, tym lepiej, dlatego wiedząc, co powoduje wzrost tych czynników i uwzględniając je w codziennych działaniach, możesz zminimalizować koszty iwysiłek zespołu.
Możesz wykorzystać ten wskaźnik także wewnętrznie, poprzez analizowanie wpływu kampanii marketingowych z udziałem influencerów w porównaniu z reklamami płatnymi, czy organicznymi. To pomoże Twojej firmie w określeniu najskuteczniejszego sposobu alokacji zasobów i osiągnięcia pożądanego zasięgu i zaangażowania.
Teraz, gdy już lepiej rozumiesz wartości, jakie możesz uzyskać dzięki konkretnym wskaźnikom używanym w Brand24, możesz wdrożyć je w życie i świadomie podejmować decyzje dotyczącę swojej marki.
Jeśli masz jeszcze jakieś inne pytania, śmiało skontaktuj się z naszym zespołem Customer Success. Chętnie pomożemy Ci uzyskać więcej wniosków i insightów z Twojego projektu :)