Przejdź do głównej zawartości
AVE

Co to jest AVE, gdzie się znajduje i jak je obliczamy.

M
Napisane przez Marlena Stremler-Matysiak
Zaktualizowano ponad 2 miesiące temu

Czym jest AVE?

AVE (Advertising Value Equivalent) mierzy wartość zasięgu medialnego, porównując ją z ekwiwalentem reklamowym. Służy zrozumieniu, ile warte są zdobyte media w wartości pieniężnej. AVE daje szybki obraz wpływu mediów. Jest to pomocne w pokazywaniu klientom lub interesariuszom wartości finansowej działań PR.

Uwaga: wskaźnik AVE stanowi wartość szacunkową, co oznacza, że nie ma jednej ostatecznej „prawidłowej wartości”.

Gdzie znaleźć AVE?

AVE jest wyświetlane w tabeli liczbowej w zakładce Analiza, zakładce Porównanie oraz w sekcji „Podsumowanie liczbowe” raportów PDF.

Oznacza to, że można:

  • Analizować AVE dla swojego projektu

  • Porównywać AVE z wynikami konkurencji

  • Raportować te wyniki

Jak obliczana jest wartość AVE?

Metody obliczania AVE mogą się różnić w zależności od narzędzia, z którego korzystasz. To może skutkować różnymi wynikami. W Brand24 AVE jest obliczane na podstawie kilku kluczowych czynników, w wybranym zakresie dat.


Oto kilka najważniejszych z nich:

  • Zasięg źródła: Rozmiar platformy, na której pojawia się wzmianka.

  • Rodzaj wzmianki: Czy jest to główny post, wpis na forum lub lista produktów.

  • Sentyment: Pozytywne wzmianki są cenione bardziej niż neutralne.

Obliczenia AVE uwzględniają wszystkie filtry zastosowane w karcie Analiza lub w raportach PDF.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?