Czym jest AVE?
AVE (Advertising Value Equivalent) mierzy wartość zasięgu medialnego, porównując ją z ekwiwalentem reklamowym. Służy zrozumieniu, ile warte są zdobyte media w wartości pieniężnej. AVE daje szybki obraz wpływu mediów. Jest to pomocne w pokazywaniu klientom lub interesariuszom wartości finansowej działań PR.
Uwaga: wskaźnik AVE stanowi wartość szacunkową, co oznacza, że nie ma jednej ostatecznej „prawidłowej wartości”.
Gdzie znaleźć AVE?
AVE jest wyświetlane w tabeli liczbowej w zakładce Analiza, zakładce Porównanie oraz w sekcji „Podsumowanie liczbowe” raportów PDF.
Oznacza to, że można:
Analizować AVE dla swojego projektu
Porównywać AVE z wynikami konkurencji
Raportować te wyniki
Jak obliczana jest wartość AVE?
Metody obliczania AVE mogą się różnić w zależności od narzędzia, z którego korzystasz. To może skutkować różnymi wynikami. W Brand24 AVE jest obliczane na podstawie kilku kluczowych czynników, w wybranym zakresie dat.
Oto kilka najważniejszych z nich:
Zasięg źródła: Rozmiar platformy, na której pojawia się wzmianka.
Rodzaj wzmianki: Czy jest to główny post, wpis na forum lub lista produktów.
Sentyment: Pozytywne wzmianki są cenione bardziej niż neutralne.
Obliczenia AVE uwzględniają wszystkie filtry zastosowane w karcie Analiza lub w raportach PDF.