Przejdź do głównej zawartości

Monitoring marki

Dowiedz się, dlaczego warto analizować słowa kluczowe.

M
Napisane przez Marlena Stremler-Matysiak
Zaktualizowano ponad 10 miesiące temu

Dlaczego warto monitorować swoją markę?

Monitorowanie wyników marki powinno być nieodłącznym elementem nie tylko strategii marketingu cyfrowego, ale także zarządzania reputacją firmy.

Znajomość tego, kto, co, gdzie i w jaki sposób mówi o Twojej marce, daje niezbędne narzędzia do reagowania na nadchodzące kryzysy w mediach społecznościowych, budowania świadomości marki oraz realizacji innych kluczowych celów.

Śledzenie i analiza właściwego zestawu danych pozwolą podejmować bardziej świadome decyzje. Ochrona marki, a w efekcie sukces firmy, zależą od opierania decyzji na odpowiednich słowach kluczowych.

Przydatne linki:

Słowa kluczowe w monitorowaniu marki

Aby móc dokładnie przeanalizować wykorzystanie słów kluczowych związanych z marką, musimy myśleć jak osoba, która faktycznie je wyszukuje. Rozważmy następujące scenariusze:

Literówki

Literówki zdarzają się nam wszystkim. Żyjemy szybko, więc musimy wziąć pod uwagę, że ktoś, kto chciał zostawić opinię o Twojej marce, popełnił błąd. Musimy uwzględnić wszystkie możliwe przypadki:

Spacja

Nazwa Lavazza jest pisana bez spacji, ale niektórzy i tak zaznaczają lub mówią o niej używając spacji. Musimy wziąć pod uwagę również te wzmianki:

Oznaczenia

Kiedy zakładasz firmę, może się wydawać, że niektóre oznaczenia w social media są już zajęte, więc będziesz musiał użyć czegoś nieco innego niż nazwa Twojej firmy. Pamiętaj, aby uwzględnić wszystkie odmiany nazwy, oznaczenia z Facebooka, Instagrama, Twittera, YouTube'a, Pinteresta i inne:

Domeny

Przeanalizuj wszystkie swoje nazwy domen i wpisz je bez prefiksu „https://”, aby upewnić się, że znajdziesz nie tylko osoby korzystające z domen powiązanych z Twoją witryną, lecz także te, które odnoszą się do któregokolwiek z Twoich adresów e-mail.

Najlepsze praktyki monitorowania marki

Rozpoczynając śledzenie słów kluczowych dla marki, umieść je w osobnym projekcie.

  • Nasze narzędzia do śledzenia słów kluczowych są zorganizowane w formie projektów, a każdy z nich posiada własny, unikalny pulpit nawigacyjny. Oznacza to, że jeśli chcesz monitorować konkretny temat, grupę słów kluczowych, firmę czy kampanię, najlepiej będzie umieścić je w jednym, oddzielnym projekcie.

  • Dzięki temu możesz osobno mierzyć liczbę miesięcznych wzmianek, ich rozwój oraz zmiany w analizie sentymentu.

  • Pamiętaj, aby tworzyć projekty dla marek konkurencji jako oddzielne projekty. To dobry sposób na monitorowanie ich sentymentu, liczby wzmianek i rozkładu źródeł.

  • Gdy już utworzysz projekty monitorujące marki konkurencyjne, łatwo porównasz ich wyniki z własnymi. Wystarczy, że przejdziesz do panelu „Porównanie” w menu po lewej stronie i dodasz po kolei projekty, które chcesz zestawić. Pamiętaj, że jednocześnie możesz dodać do 5 projektów do porównania.

UWAGA: Pamiętaj, że nasze narzędzia śledzące nie rozróżniają wielkości liter. Oznacza to, że niezależnie od tego, czy wpiszesz słowo kluczowe z dużej litery, całe wielkimi literami, czy małymi literami – znajdziemy te same wzmianki.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?