Przejdź do głównej zawartości
Monitoring marki

Dowiedz się, dlaczego warto analizować słowa kluczowe.

M
Napisane przez Marlena Stremler-Matysiak
Zaktualizowano ponad 2 miesiące temu

Dlaczego warto monitorować swoją markę?

Monitorowanie wyników marki powinno być nieodłącznym elementem nie tylko strategii marketingu cyfrowego, ale także zarządzania reputacją firmy.

Znajomość tego, kto, co, gdzie i w jaki sposób mówi o Twojej marce, daje niezbędne narzędzia do reagowania na nadchodzące kryzysy w mediach społecznościowych, budowania świadomości marki oraz realizacji innych kluczowych celów.

Śledzenie i analiza właściwego zestawu danych pozwolą podejmować bardziej świadome decyzje. Ochrona marki, a w efekcie sukces firmy, zależą od opierania decyzji na odpowiednich słowach kluczowych.

Przydatne linki:

Słowa kluczowe w monitorowaniu marki

Aby móc dokładnie przeanalizować wykorzystanie słów kluczowych związanych z marką, musimy myśleć jak osoba, która faktycznie je wyszukuje. Rozważmy następujące scenariusze:

Literówki

Literówki zdarzają się nam wszystkim. Żyjemy szybko, więc musimy wziąć pod uwagę, że ktoś, kto chciał zostawić opinię o Twojej marce, popełnił błąd. Musimy uwzględnić wszystkie możliwe przypadki:

Spacja

Nazwa Lavazza jest pisana bez spacji, ale niektórzy i tak zaznaczają lub mówią o niej używając spacji. Musimy wziąć pod uwagę również te wzmianki:

Oznaczenia

Kiedy zakładasz firmę, może się wydawać, że niektóre oznaczenia w social media są już zajęte, więc będziesz musiał użyć czegoś nieco innego niż nazwa Twojej firmy. Pamiętaj, aby uwzględnić wszystkie odmiany nazwy, oznaczenia z Facebooka, Instagrama, Twittera, YouTube'a, Pinteresta i inne:

Domeny

Przeanalizuj wszystkie swoje nazwy domen i wpisz je bez prefiksu „https://”, aby upewnić się, że znajdziesz nie tylko osoby korzystające z domen powiązanych z Twoją witryną, lecz także te, które odnoszą się do któregokolwiek z Twoich adresów e-mail.

Najlepsze praktyki monitorowania marki

Rozpoczynając śledzenie słów kluczowych dla marki, umieść je w osobnym projekcie.

  • Nasze narzędzia do śledzenia słów kluczowych są zorganizowane w formie projektów, a każdy z nich posiada własny, unikalny pulpit nawigacyjny. Oznacza to, że jeśli chcesz monitorować konkretny temat, grupę słów kluczowych, firmę czy kampanię, najlepiej będzie umieścić je w jednym, oddzielnym projekcie.

  • Dzięki temu możesz osobno mierzyć liczbę miesięcznych wzmianek, ich rozwój oraz zmiany w analizie sentymentu.

  • Pamiętaj, aby tworzyć projekty dla marek konkurencji jako oddzielne projekty. To dobry sposób na monitorowanie ich sentymentu, liczby wzmianek i rozkładu źródeł.

  • Gdy już utworzysz projekty monitorujące marki konkurencyjne, łatwo porównasz ich wyniki z własnymi. Wystarczy, że przejdziesz do panelu „Porównanie” w menu po lewej stronie i dodasz po kolei projekty, które chcesz zestawić. Pamiętaj, że jednocześnie możesz dodać do 5 projektów do porównania.

UWAGA: Pamiętaj, że nasze narzędzia śledzące nie rozróżniają wielkości liter. Oznacza to, że niezależnie od tego, czy wpiszesz słowo kluczowe z dużej litery, całe wielkimi literami, czy małymi literami – znajdziemy te same wzmianki.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?