Przejdź do głównej zawartości
Skąd pochodzą wyniki z monitoringu Internetu?

Sprawdź, skąd dokładnie pochodzą Twoje znalezione wzmianki.

Daniel Baradziej avatar
Napisane przez Daniel Baradziej
Zaktualizowano ponad 4 lata temu

Jeżeli zastanawiasz się, z których kanałów w internecie pochodzą wyniki w Twoich projektach to dobrze trafiłeś. Ten artykuł jest właśnie dla Ciebie!

Po zalogowaniu się do panelu, zobaczysz "listę" miejsc, z których pochodzą znalezione wzmianki:

Kategoria Mikroblogi

Twittera - 251 milionów użytkowników na świecie, z czego ponad 900 tysięcy internautów ćwierka w Polsce. Takie dane na temat odbiorców Twittera - jednego z najpopularniejszych kanałów social media - przedstawia raport Digital 2019. Spotkasz tam wszystkich: tych popularnych jak i niepopularnych, artystów no i przede wszystkim polityków. Każdy wyraża tam swoje zdanie, chwali i żali przedsiębiorstwa, szuka pomocy itd. Wbrew pozorom te 280 znaków w jednym wpisie może przynieść Ci wiele korzyści. Brand24 oferuje najlepszy monitoring Twittera w Polsce :) Zapewnimy największe jego pokrycie. 

Kategoria Video

Wzmianki między innymi z YouTube'a - portalu, który gromadzi ponad 1 miliard użytkowników. To kopalnia informacji. Znajdziesz tu opinie ludzi na wszelakie tematy - poruszane są kwestie dotyczące prowadzonych kampanii marketingowych, poszczególnych przedsiębiorstw czy też toczą się dyskusje dotyczące konkretnych grup produktowych. Chcesz być na bieżąco? Monitoruj YT - krótka piłka. 

Kategoria "Blogi"

Znajdziesz tu wpisy pochodzące z blogów.
Żadną tajemnicą nie jest fakt, że obecnie blogosfera jest mocno opiniotwórcza. Autorzy niektórych blogów mają tysiące/setki tysięcy/miliony śledzących ich poczynania w sieci. Monitoring tego typu kanałów zapewni Ci możliwość znalezienia m.in:

  • influencerów, których content idealnie wpisuje się w tematykę Twojej firmy - automatycznie ułatwiony start w nawiązaniu potencjalnej współpracy

  • kampanii marketingowych prowadzonych przez Twoją konkurencję. Podpatrz, kto i u kogo się promuje ;)

  • ciekawych wpisów z mniej popularnych blogów

Kategoria "Forum" 

Tutaj z kolei znajdziesz wpisy pochodzące z for tematycznych. Nim pojawił się Facebook, w momencie jak ludzie chcieli zadać pytanie w sieci - swoje pierwsze kroki kierowali w stronę różnorakich for tematycznych. Wbrew pozorom, nie zmieniło się to aż tak bardzo. Nadal fora te są niezwykle cennym źródłem informacji. Dla przykładu, możesz wyłapać tam:

  • negatywne wpisy na temat swojej marki

  • rozmowy dotyczące Twojej konkurencji

  • okazje do promocji swojego produktu oraz jego sprzedaży. Więcej na ten temat znajdziesz pod tym linkiem, zapraszam. 

Kategoria "Newsy"

W tym miejscu lądują wszystkie wpisy pochodzące z portali informacyjnych. Tych największych jak i tych lokalnych, najmniejszych. Bardzo często te największe burze zaczynają się od źródeł internetowych i dopiero potem lądują w prasie oraz telewizji. Monitoring automatycznie pozwoli Ci na natychmiastowe wyłapanie danego wpisu i podjęcie odpowiedniej reakcji.
Analogicznie jak w przypadku pozostałych źródeł wpisów, wzmianki z 'newsów' mogą dostarczyć Ci naprawdę wartościowego contentu, który możesz wykorzystać w dowolny dla siebie sposób. Inwencja twórcza mile widziana :) 

Monitoring popularnych serwisów opiniotwórczych typu Yelp oraz TripAdvisor.

  • zbierz w jednym miejscu wszystkie informacje pochodzące z powyższych serwisów

  • nawiązuj kontakt z użytkownikami (zarówno tymi zadowolonymi z danej usługi, jak i z tymi niezadowolonymi)

  • bądź na bieżąco z opiniami na temat Twojej konkurencji

Wszystkie najważniejsze informacje na temat monitoringu Yelp'a oraz TripAdvisor'a znajdziesz pod tym linkiem.

Jak widzisz - źródeł do monitorowania Internetu jest tak dużo, że nie sposób tego tak naprawdę pokrótce opisać. Jednym z najważniejszych zastosowań monitoringu jest swego rodzaju "polisa ubezpieczeniowa", pozwalająca na szybką reakcję w razie kryzysu dotyczącego Twojej marki. Im szybciej zareagujesz, tym mniej to odczujesz.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?