Jeżeli zastanawiasz się, z których kanałów w internecie pochodzą wyniki w Twoich projektach to dobrze trafiłeś. Ten artykuł jest właśnie dla Ciebie!
Po zalogowaniu się do panelu, zobaczysz "listę" miejsc, z których pochodzą znalezione wzmianki:
Kategoria Mikroblogi
Twittera - 251 milionów użytkowników na świecie, z czego ponad 900 tysięcy internautów ćwierka w Polsce. Takie dane na temat odbiorców Twittera - jednego z najpopularniejszych kanałów social media - przedstawia raport Digital 2019. Spotkasz tam wszystkich: tych popularnych jak i niepopularnych, artystów no i przede wszystkim polityków. Każdy wyraża tam swoje zdanie, chwali i żali przedsiębiorstwa, szuka pomocy itd. Wbrew pozorom te 280 znaków w jednym wpisie może przynieść Ci wiele korzyści. Brand24 oferuje najlepszy monitoring Twittera w Polsce :) Zapewnimy największe jego pokrycie.
Kategoria Video
Wzmianki między innymi z YouTube'a - portalu, który gromadzi ponad 1 miliard użytkowników. To kopalnia informacji. Znajdziesz tu opinie ludzi na wszelakie tematy - poruszane są kwestie dotyczące prowadzonych kampanii marketingowych, poszczególnych przedsiębiorstw czy też toczą się dyskusje dotyczące konkretnych grup produktowych. Chcesz być na bieżąco? Monitoruj YT - krótka piłka.
Kategoria "Blogi"
Znajdziesz tu wpisy pochodzące z blogów.
Żadną tajemnicą nie jest fakt, że obecnie blogosfera jest mocno opiniotwórcza. Autorzy niektórych blogów mają tysiące/setki tysięcy/miliony śledzących ich poczynania w sieci. Monitoring tego typu kanałów zapewni Ci możliwość znalezienia m.in:
influencerów, których content idealnie wpisuje się w tematykę Twojej firmy - automatycznie ułatwiony start w nawiązaniu potencjalnej współpracy
kampanii marketingowych prowadzonych przez Twoją konkurencję. Podpatrz, kto i u kogo się promuje ;)
ciekawych wpisów z mniej popularnych blogów
Kategoria "Forum"
Tutaj z kolei znajdziesz wpisy pochodzące z for tematycznych. Nim pojawił się Facebook, w momencie jak ludzie chcieli zadać pytanie w sieci - swoje pierwsze kroki kierowali w stronę różnorakich for tematycznych. Wbrew pozorom, nie zmieniło się to aż tak bardzo. Nadal fora te są niezwykle cennym źródłem informacji. Dla przykładu, możesz wyłapać tam:
negatywne wpisy na temat swojej marki
rozmowy dotyczące Twojej konkurencji
okazje do promocji swojego produktu oraz jego sprzedaży. Więcej na ten temat znajdziesz pod tym linkiem, zapraszam.
Kategoria "Newsy"
W tym miejscu lądują wszystkie wpisy pochodzące z portali informacyjnych. Tych największych jak i tych lokalnych, najmniejszych. Bardzo często te największe burze zaczynają się od źródeł internetowych i dopiero potem lądują w prasie oraz telewizji. Monitoring automatycznie pozwoli Ci na natychmiastowe wyłapanie danego wpisu i podjęcie odpowiedniej reakcji.
Analogicznie jak w przypadku pozostałych źródeł wpisów, wzmianki z 'newsów' mogą dostarczyć Ci naprawdę wartościowego contentu, który możesz wykorzystać w dowolny dla siebie sposób. Inwencja twórcza mile widziana :)
Monitoring popularnych serwisów opiniotwórczych typu Yelp oraz TripAdvisor.
zbierz w jednym miejscu wszystkie informacje pochodzące z powyższych serwisów
nawiązuj kontakt z użytkownikami (zarówno tymi zadowolonymi z danej usługi, jak i z tymi niezadowolonymi)
bądź na bieżąco z opiniami na temat Twojej konkurencji
Wszystkie najważniejsze informacje na temat monitoringu Yelp'a oraz TripAdvisor'a znajdziesz pod tym linkiem.