Pozyskiwanie leadów sprzedażowych

Sprawdź, w jak łatwy sposób możesz zyskać nowych klientów.

Daniel Baradziej avatar
Napisane przez Daniel Baradziej
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Na Twoim koncie pojawiły się pierwsze projekty, liczby zaczynają rosnąć, dane prezentują się fenomenalnie itd. Monitorujesz już swoją markę, monitorujesz konkurencję oraz ich działania, tak więc może najwyższa pora na stworzenie projektu ukierunkowanego na pozyskiwanie leadów sprzedażowych? 

Pisząc prościej: stwórz projekt, dzięki któremu dotrzesz bezpośrednio do zapytań klientów w stylu:

  • polećcie mi proszę ...

  • poszukuję produktu "takiego i takiego" ...

  • potrzebuję kupić ... 

  • gdzie kupię ...

  • kto stworzy ... 

Lista ta mogłaby ciągnąć się w nieskończoność. Dobra, dobra - wszystko pięknie "wygląda na papierze" (w tym przypadku na ekranie monitora czy tam telefonu) niemniej jednak najwyższa pora przejść do konkretów. Zaczniemy od początku. 

Czyli jak stworzyć projekt, który pomoże mi w pozyskaniu klienta?

Dajmy się nieco ponieść fantazji i wyobraźmy sobie taką sytuację: zawodowy programista wykupił abonament w Brand24 i jego głównym założeniem podczas korzystania z monitoringu jest bezpośrednie pozyskiwanie klientów.
Owy programista specjalizuje się w tworzeniu stron www. Zarys historii mamy, czas na show. 

W pierwszej kolejności musimy stworzyć nowy projekt, który posłuży nam za realizację powyższego celu - zaczynamy więc od dokładnego ustalenia słów kluczowych. 

Korzystając z okazji podrzucam też link


W przypadku tworzenia projektu, który ma nas zaprowadzić do ludzi poszukujących osoby, która stworzy dla nich stronę internetową, słowa kluczowe wyglądają następująco:

Dla nas najważniejszym słowem kluczowym jest: "strona internetowa" (oczywiście wraz z odmianami przez przypadki). Klikamy "zapisz" i dajemy Brandowi chwilę na pobranie wyników. 

Dobrze, mamy pobrane dane ... i sekundę, ale przecież w projekcie zrobił się śmietnik, co Ty Jarek w ogóle wypisujesz, miałeś mi podać gotowy sposób na znalezienie klientów. Spokojnie - już tłumaczę dalej. 

W przypadku tak specyficznego projektu, drugim, najważniejszym aspektem jest skorzystanie z wewnętrznej wyszukiwarki. Poradnik dotyczący tej opcji znajdziesz


Projekt zebrał nam z Internetu wzmianki, w których występują nasze słowa kluczowe. Niemniej jednak spośród tych setek, tysięcy, dziesiątek tysięcy wyników, musimy dotrzeć do tych, w których ktoś nas szuka. W tym przypadku, za pomoc posłuży nam następujący filtr wewnętrzny: 

firme polecacie{or}firmę polecacie{or}polećcie firmę{or}poszukuję firm{or}szukam firm{or}szukam dobrej firmy{or}szukam osoby{or}polećcie kogoś{or}kogo polecacie{or}mam zleceni{or}mamy zleceni{or}kto wykona{or}zlecę

Jak sami widzicie - zawarte w nim są potencjalne zwroty, które mogą być stosowane przez naszych potencjalnych klientów. Oczywiście możecie ten filtr "rozbudowywać", tylko pamiętajcie o łączniku {or} pomiędzy poszczególnymi frazami.
Zapisujemy wprowadzone zmiany, czekamy na przefiltrowanie wyników i naszym oczom ukazuje się już nie chaos wzmianek, tylko coś takiego: 

Automatycznie dostajemy dość mocną kartę przetargową - tzn. w jednym miejscu (w panelu Brand24) widzimy wszystkie wpisy naszych potencjalnych klientów. Klikamy w znalezioną wzmiankę i zostajemy przeniesieni do miejsca gdzie toczy się dyskusja - odzywamy się do danej osoby no i dalej już musicie sami działać w temacie :) 

Sytuacja z programistą jest jednym z setek, jak nie tysięcy przykładów dotyczących pozyskiwania klientów za pomocą Brand24. Teraz przygotujcie swój własny projekt, stwórzcie odpowiednie filtry i walczcie o klientów! 

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?