W jaki sposób stworzyć projekt? Jak monitorować markę? Jak monitorować konkurencję czy też interesujący nas temat? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w poniższym artykule. Zacznijmy jednak od początku...

Po stworzeniu konta (czy też chęci dodania nowego projektu), narzędzie przeniesie Cię do kreatora tworzenia projektu. Wygląda on następująco: 

Kreator "podpowiada" Ci, co w pierwszej kolejności możesz monitorować. Przejdźmy po kolei przez poszczególne pola:

  1. Monitoring marki 

Stwórz projekt odpowiadający za monitoring Twojej marki - bądź na bieżąco z tym gdzie się o Tobie pisze oraz w jakim kontekście. Jak stworzyć taki projekt? Klikając w "marka" pojawi nam się okno, w którym określisz słowa kluczowe (czyli w tym przypadku będzie to nazwa Twojej marki). 

Wpisywane zwroty oddzielamy przecinkiem lub ENTERem. Bardzo ważna sugestia! Pamiętaj o odmianach przez przypadki, może to znacznie zwiększyć ilość zebranych wyników. 

Klikamy "dalej" i przechodzimy do następnego kroku, który jest opcjonalny.

Czym tak dokładnie są te dodatkowe źródła i co one oznaczają? Chodzi tutaj o dodanie konkretnych pozycji, które mają podlegać monitoringowi.

  • Twoja Strona WWW - z Internetu zostaną zebrane wzmianki, w których występuje adres Twojej strony internetowej.
  • TripAdivsor, Booking, Yelp - podając link do Twojego profilu w wybranym serwisie, zapewnisz sobie monitoring pojawiających się tam treści. 


2. Monitoring konkurencji

Sytuacja wygląda analogicznie jak w przykładzie monitoringu marki własnej - tylko, że zamiast nazwy swojej firmy, we wszystkich polach podajemy nazwę marki konkurencyjnej, dla przykładu niech to będzie marka Shell. 

3. Monitoring tematu/hashtagu

W przypadku tej pozycji, określamy słowa kluczowe dotyczące tematu, który chcemy monitorować. 

Możesz również śledzić wzmianki z konkretnym hashtagiem.

Jeżeli żadna z powyższych opcji nie odpowiada Twoim potrzebom, zawsze możesz skorzystać z bardziej zaawansowanego kreatora projektów. Wystarczy, że klikniesz w "zaawansowane ustawienia":

Automatycznie zostaniesz przeniesiony do rozbudowanego kreatora ...

... w którym znajdują się: 

  • zwrot kluczowy - jest to najważniejsza część Twojego projektu. To właśnie po tych słowach projekt będzie przeszukiwał sieć w celu znalezienia wzmianek
  • słowo wymagane - jest to słowo, które MUSI wystąpić razem ze słowem kluczowym - tylko wtedy taka fraza zostanie potraktowana jako wynik w projekcie. Przykładowo, jeżeli ustawimy jako słowo kluczowe: "brand24" a jako słowo wymagane: "załoga" - projekt będzie szukał tylko wzmianek gdzie jednocześnie występują słowa i brand24 i załoga.
  • słowa wykluczone - projekt będzie pobierał tylko wpisy, w których nie występują dane słowa. Przykładowo, jeżeli ustawimy słowo brand24 jako słowo kluczowe i załoga jako słowo wykluczone, projekt znajdzie wszystkie wzmianki, poza tymi w których jednocześnie występują i brand24 i załoga.

Tworząc projekt polecam zapoznać się z artykułem dotyczącym zastosowania monitoringu. Znajdziesz go na naszym blogu - link poniżej. 

Czy udało Ci się znaleźć odpowiedź na swoje pytanie?