Monitoring grupy produktowej

Sprawdź, jak przygotować odpowiedni projekt pod kątem monitoringu grupy produktowej.

Daniel Baradziej avatar
Napisane przez Daniel Baradziej
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Wiadomo nie od dziś, że monitoring Internetu ma wiele zastosowań. Możesz monitorować markę własną lub konkurencyjną, pozyskiwać leady sprzedażowe  czy też monitorować grupę produktową i w tym tekście skupimy się właśnie na tym ostatnim aspekcie. 

No dobra - ale o co tak w ogóle chodzi w monitoringu grupy produktowej? Już tłumaczę ... Głównym założeniem tego projektu jest monitorowanie słów kluczowych, które jak najdokładniej tyczą się Twojego produktu. Najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku będzie pokazanie projektu na gotowym przykładzie. Zatem spróbujmy monitorować taką grupą produktową jak: obuwie. 

W pierwszej kolejności zaczynamy od ustalenia dokładnych słów kluczowych (podstawowe słowa + ich odmiany przez przypadki itd). Jeżeli nie wiesz w jaki sposób stworzyć projekt - odsyłam Cię do tego poradnika :) 

Warto pamiętać również o synonimach danych słów. W powyższym przykładzie są to sneakersy. Co tak naprawdę daje nam taki projekt?

  • Będziesz na bieżąco ze wszystkimi nowościami, skandalami dotyczącymi danego produktu. Może Ci to posłużyć m.in. za wprowadzenie działań RTM (Real Time Marketing).

  • Możesz wchodzić w bezpośrednią interakcję z użytkownikami zadającymi pytania, promując przy tym swoją markę/profil, budować społeczność, zwiększać rozpoznawalność: 

  • Możesz sprawdzać co się piszę o poszczególnych markach w przypadku danej grupy produktowej i włączać się do dyskusji. W tym celu skorzystaj z opcji filtrowania wewnętrznego.  Na potrzeby naszego projektu, przygotowałem filtry dla trzech marek: Adidas, Nike oraz Reebok. Oto wyniki dla jednego z filtrów: 

Generalnie - monitoring grupy produktowej jest jednym z najważniejszych zastosowań monitoringu internetowego. Pozwala on na ogólne poznanie tematu, dokładny research, zapoznanie się z opiniami ludzi itd. Pamiętaj, że w razie jakichkolwiek pytań jesteśmy cały czas do dyspozycji czy to na czacie, czy pod mailem: pomoc@brand24.pl :) 

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?