Wiadomo nie od dziś, że monitoring Internetu ma wiele zastosowań. Możesz monitorować markę własną lub konkurencyjną, pozyskiwać leady sprzedażowe  czy też monitorować grupę produktową i w tym tekście skupimy się właśnie na tym ostatnim aspekcie. 

No dobra - ale o co tak w ogóle chodzi w monitoringu grupy produktowej? Już tłumaczę ... Głównym założeniem tego projektu jest monitorowanie słów kluczowych, które jak najdokładniej tyczą się Twojego produktu. Najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku będzie pokazanie projektu na gotowym przykładzie. Zatem spróbujmy monitorować taką grupą produktową jak: obuwie. 

W pierwszej kolejności zaczynamy od ustalenia dokładnych słów kluczowych (podstawowe słowa + ich odmiany przez przypadki itd). Jeżeli nie wiesz w jaki sposób stworzyć projekt - odsyłam Cię do tego poradnika :) 

Warto pamiętać również o synonimach danych słów. W powyższym przykładzie są to sneakersy. Co tak naprawdę daje nam taki projekt?

  • Będziesz na bieżąco ze wszystkimi nowościami, skandalami dotyczącymi danego produktu. Może Ci to posłużyć m.in. za wprowadzenie działań RTM (Real Time Marketing).
  • Możesz wchodzić w bezpośrednią interakcję z użytkownikami zadającymi pytania, promując przy tym swoją markę/profil, budować społeczność, zwiększać rozpoznawalność: 
  • Możesz sprawdzać co się piszę o poszczególnych markach w przypadku danej grupy produktowej i włączać się do dyskusji. W tym celu skorzystaj z opcji filtrowania wewnętrznego.  Na potrzeby naszego projektu, przygotowałem filtry dla trzech marek: Adidas, Nike oraz Reebok. Oto wyniki dla jednego z filtrów: 

Generalnie - monitoring grupy produktowej jest jednym z najważniejszych zastosowań monitoringu internetowego. Pozwala on na ogólne poznanie tematu, dokładny research, zapoznanie się z opiniami ludzi itd. Pamiętaj, że w razie jakichkolwiek pytań jesteśmy cały czas do dyspozycji czy to na czacie, czy pod mailem: pomoc@brand24.pl :) 

Czy udało Ci się znaleźć odpowiedź na swoje pytanie?