Już taki urok Internetu, że każdy może napisać cokolwiek tylko zechce. Czasami jest to słuszna opinia, czasami jest to opinia kierowana ludzką złośliwością. Przewidzieliśmy to, dlatego w narzędziu zastosowana została analiza sentymentu.
Logując się do panelu, po jego prawej stronie znajdziesz opcję filtru sentymentu:
Umożliwia ona filtrowanie wszystkich wzmianek, które zostały znalezione w Twoim projekcie. Każdej z nich przypisany zostaje jeden z 3 dostępnych sentymentów:
negatywny
pozytywny
neutralny
Przypisany sentyment dla każdej ze znalezionych wzmianek widoczny jest w tym miejscu:
Analiza ta stosowana jest dla wszystkich kategorii wpisów. Wyjątek stanowią sytuacje, gdy znaleziona wzmianka ma formę linku. Z racji braku realnej treści, narzędzie nie jest w stanie przypasować żadnego sentymentu.
Ale jak to działa?
Mechanizm analizy sentymentu opiera się na najpopularniejszych osiągnięciach związanych ze sztuczną inteligencją - tj. sieciach głębokich (deep learning) i embeddingach. Nie będę rozpisywał się szczegółowo na ten temat, ale tak w skrócie - teksty tworzące wzmianki zamieniane są na ciągi liczbowe, które są o wiele bardziej zrozumiałe dla algorytmu, aniżeli ciągi czystego tekstu. Na emeddingach oparta została druga sieć neuronowa, którą na podstawie kilkuset tysięcy przykładów nauczyliśmy rozróżniać sentyment. Analizie poddawany jest cały tekst w znalezionym wpisie.
Przykładowo - dzięki zastosowaniu tak zaawansowanej technologii, narzędzie jest w stanie rozróżnić wpis typu "cienki piłkarz" oraz "cienki telewizor".
W pierwszym przypadku (piłkarza), zostanie określony sentyment negatywny, natomiast w przypadku cienkiego telewizora sentyment będzie pozytywny.
Jeżeli masz jakiekolwiek pytania - jesteśmy cały czas do dyspozycji czy to na czacie, czy pod adresem email: pomoc@brand24.pl :)