Przejdź do głównej zawartości
Wyłapywanie negatywnych wpisów w Twoich projektach

Sprawdź, w jaki sposób przy pomocy analizy sentymentu możesz dotrzeć do pozytywnych oraz negatywnych wpisów.

Daniel Baradziej avatar
Napisane przez Daniel Baradziej
Zaktualizowano ponad 4 lata temu

Już taki urok Internetu, że każdy może napisać cokolwiek tylko zechce. Czasami jest to słuszna opinia, czasami jest to opinia kierowana ludzką złośliwością. Przewidzieliśmy to, dlatego w narzędziu zastosowana została analiza sentymentu. 

Logując się do panelu, po jego prawej stronie znajdziesz opcję filtru sentymentu:

Umożliwia ona filtrowanie wszystkich wzmianek, które zostały znalezione w Twoim projekcie. Każdej z nich przypisany zostaje jeden z 3 dostępnych sentymentów:

  • negatywny

  • pozytywny

  • neutralny

Przypisany sentyment dla każdej ze znalezionych wzmianek widoczny jest w tym miejscu:

Analiza ta stosowana jest dla wszystkich kategorii wpisów. Wyjątek stanowią sytuacje, gdy znaleziona wzmianka ma formę linku. Z racji braku realnej treści, narzędzie nie jest w stanie przypasować żadnego sentymentu. 

Ale jak to działa? 

Mechanizm analizy sentymentu opiera się na najpopularniejszych osiągnięciach związanych ze sztuczną inteligencją - tj. sieciach głębokich (deep learning) i embeddingach. Nie będę rozpisywał się szczegółowo na ten temat, ale tak w skrócie - teksty tworzące wzmianki zamieniane są na ciągi liczbowe, które są o wiele bardziej zrozumiałe dla algorytmu, aniżeli ciągi czystego tekstu. Na emeddingach oparta została druga sieć neuronowa, którą na podstawie kilkuset tysięcy przykładów nauczyliśmy rozróżniać sentyment. Analizie poddawany jest cały tekst w znalezionym wpisie. 

Przykładowo - dzięki zastosowaniu tak zaawansowanej technologii, narzędzie jest w stanie rozróżnić wpis typu "cienki piłkarz" oraz "cienki telewizor". 

W pierwszym przypadku (piłkarza), zostanie określony sentyment negatywny, natomiast w przypadku cienkiego telewizora sentyment będzie pozytywny. 

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania - jesteśmy cały czas do dyspozycji czy to na czacie, czy pod adresem email: pomoc@brand24.pl :) 

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?