Przejdź do głównej zawartości
Wyłapywanie negatywnych wpisów w Twoich projektach

Sprawdź, w jaki sposób przy pomocy analizy sentymentu możesz dotrzeć do pozytywnych oraz negatywnych wpisów.

Daniel Baradziej avatar
Napisane przez Daniel Baradziej
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Już taki urok Internetu, że każdy może napisać cokolwiek tylko zechce. Czasami jest to słuszna opinia, czasami jest to opinia kierowana ludzką złośliwością. Przewidzieliśmy to, dlatego w narzędziu zastosowana została analiza sentymentu. 

Logując się do panelu, po jego prawej stronie znajdziesz opcję filtru sentymentu:

Umożliwia ona filtrowanie wszystkich wzmianek, które zostały znalezione w Twoim projekcie. Każdej z nich przypisany zostaje jeden z 3 dostępnych sentymentów:

  • negatywny

  • pozytywny

  • neutralny

Przypisany sentyment dla każdej ze znalezionych wzmianek widoczny jest w tym miejscu:

Analiza ta stosowana jest dla wszystkich kategorii wpisów. Wyjątek stanowią sytuacje, gdy znaleziona wzmianka ma formę linku. Z racji braku realnej treści, narzędzie nie jest w stanie przypasować żadnego sentymentu. 

Ale jak to działa? 

Mechanizm analizy sentymentu opiera się na najpopularniejszych osiągnięciach związanych ze sztuczną inteligencją - tj. sieciach głębokich (deep learning) i embeddingach. Nie będę rozpisywał się szczegółowo na ten temat, ale tak w skrócie - teksty tworzące wzmianki zamieniane są na ciągi liczbowe, które są o wiele bardziej zrozumiałe dla algorytmu, aniżeli ciągi czystego tekstu. Na emeddingach oparta została druga sieć neuronowa, którą na podstawie kilkuset tysięcy przykładów nauczyliśmy rozróżniać sentyment. Analizie poddawany jest cały tekst w znalezionym wpisie. 

Przykładowo - dzięki zastosowaniu tak zaawansowanej technologii, narzędzie jest w stanie rozróżnić wpis typu "cienki piłkarz" oraz "cienki telewizor". 

W pierwszym przypadku (piłkarza), zostanie określony sentyment negatywny, natomiast w przypadku cienkiego telewizora sentyment będzie pozytywny. 

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania - jesteśmy cały czas do dyspozycji czy to na czacie, czy pod adresem email: pomoc@brand24.pl :) 

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?